Hålla i kurs?
Jag är jättesugen på att hålla i en viltspårskurs i sommar/höst. Just nu hjälper jag till med en viltspårskurs som Welsh Springer Spanielklubben håller i. Jag tycker det går superbra och deltagarna verkar nöjda och glada. Detta är totala nybörjare som knappt vet vad som är fram och bak på sina egna hundar. Innan var jag lite nervös över att inte våga säga till vad de gör rätt/fel med tanke på min ålder (15) men det har aldrig varit några problem.
"Problemet" är egentligen att jag inte har utbildning, utan är självlärd. Har ingen egen hund men håller på att träna en welsh med mål att tävla i öppen klass samt har erfarenhet av alla sorts hundar. Eftersom jag inte har egen hund får man ju också mer tid att lära andra hundägare.
Min fundering är dels att ordna prova-på-dagar under sommaren samt hålla en nybörjarkurs i viltspår. Säg ex.vis sex tillfällen, under sex veckor för någon hundring.
Tror ni hundägare skulle vara intresserade av detta? Skulle ni själva kunna gå kurs hos någon utan utbildning? Vad skulle ni i så fall kunna tänka er att betala?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att gå kurs hos någon som inte är utbildad.
Ibland känner man sig korkad som hundägare när man ska gå en kurs hos någon som har väldigt mycket utbildning och talar ner till mig som deltagare istället för att bemöda sig om att jag och hunden ska tycka det är kul att gå kursen.
Tror säkert att många hundägare skulle tycka det var kul att gå någon kurs som dels inte är så lång och dels inte är svindyr.
300-400 skulle jag lätt betala, lite beroende på hur många gånger kursen avser. Jag för min egen del ser hellre att det inte är för många gånger eftersom de alltid är svårt att kunna boka upp t.ex många onsdagskvällar i rad.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Kul att någon är positivt inställd! Många tycker att man ska vara utbildad, annars får det vara verkar det som.
Viktigast tycker jag själv är att man är påläst. Ibland kan jag tycka att de som är riktigt proffsiga nästan ser ner på nybörjare eller ibland t.o.m. saknar social kompetens. Då spelar det ingen roll hur många utbildningar de har.
Funderar på att först ha en prova-på-dag gratis och om man vill kan man börja på en kurs för någon hundring.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter som en jättebra idé med en prova-på-dag. Då får man träffa kursledaren och se om det är nånting man vill göra.
Håller helt med dig att en del proffsiga nästan vill dumförklara nybörjare ibland.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
jag hade gärna gått kurs för nån utan utbildning är ju liksom inte själva utbildningen som gör kursen bra