Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettövrigt
Läst 1348 ggr
fia-mia
0

Omprioritera som hundägare

Fick ni omprioritera mycket när ni skaffade hund?

Syftar inte bara på valptiden, utan även när man har vuxen hund.

Saken är den att jag har velat ha hund lääänge. Mina föräldrar säger att vi inte har tid, då min bror t.ex. spelat mycket fotboll. På matcherna är det dock massa hundar med. Och då hunden mest lär vara min kommer jag ta hand om den under matcherna eller vara hemma med den.

Mamma och pappa jobbar heltid och jag är i skolan 5-7 timmar varje dag vilket även jag tycker kan bli ett bekymmer. Hunddagis tycker föräldrarna är för dyrt. Jag har dock föreslagit att vi försöker hitta en dagmatte i närheten av hemmet eller skolan som för några hundra i månaden kan passa hunden 3-5 dagar i veckan, t.ex. en pensionär som vill ha sällskap. Jag känner många hundägare som gärna ställer upp så vi kan hjälpa varandra.

Just nu tränar jag massor med andras hundar, men det blir ju inte samma som med en egen. Dessutom har jag hittat drömhunden nu, som jag så gärna vill ha.

Hur förklarar man för sina föräldrar att hunden så småningom blir en naturlig del av vardagen?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag fick min första hund när jag var 17 år. Min pappa var positiv till det men inte min mamma.

Jag gick på gymnasiet då och var borta hemifrån ca 9 timmar per dag, min pappa och mamma jobbade heltid. Men min mormor och morfar passade hunden på dagarna, så det löste sig ganska bra ändå.

Det jag fick omprioritera mest var min fritid. Jag kunde inte åka iväg med kompisar flera nätter utan att fixa hundvakt eller ha möjlighet att ta henne med mig. Men eftersom jag verkligen ville ha hund så kändes  inte de som någon stor uppoffring.

Det mesta kan man lösa om man verkligen vill. Visst de tar en massa tid. Hunden ska ut, ha mat, skötsel, mys och en massa annat. Sen kostar de ju en hel del att ha hund. Jag valde att ha hunden som min "hobby", det jag lade mina pengar på istället för t.ex festa eller nån sport.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnneN
0

Jag har själv levt med hundar hela mitt liv så jag kan inte sätta mig in i hur livet utan hund är ens, men här har AnnL skrivit en riktigt bra artikel om hur hennes liv förändrades då hon skaffade hund.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 En mycket bra artikel, som beskriver det bra Glad

#0 Hur du förklarar att  hunden blir en naturlig del av vardagen. Ja, du kan ju säga till dina föräldrar att visst blir de en förändring. Men det blev de för dom när dom skaffade barn också Flört Jag brukar jämföra att skaffa valp är lite som att skaffa barn. Kanske inte helt likt men det påminner om de tycker jag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar