Var har ni köpt era hundar?
Skulle vilja veta var ni köpt era hundar, vad tyckte ni om just den kenneln, har ni fått "support" med ex Pälsvård, kloklippning osv? Har ni någon kontakt med kenneln idag? Vad fick ni med från kenneln när ni köpte hunden?
Mvh Matilda

Jag köpte min hund på en kennel här i skåne som heter Bricocks
Jag tyckte bra om kenneln, åkte dit och hälsade på innan jag bestämde mig. Fick träffa Bellas mamma och syster från en annan kull.
Någon support med kloklippning och Pälsvård har jag inte fått, men jag har för mig att man kunde åka dit och få det gjort om man ville.
Nej, jag har ingen kontakt längre med kenneln, dom första åren hade jag de.
Vi fick med oss en filt som luktade av mamman och mat hon hade ätit där innan. Plus stamtavla och en massa papper.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Våran cockerspaniel köpte vi från Kennel Spectrolite´s, dock är båda föräldrarna från kennel Backhill´s i Sverige.
Jag kände kennelägaren sedan tidigare och tyckte väldigt mycket om lynnet och mångsidigheten hos Neitis mamma. Dessutom blev jag helt förälskad i Neitis pappa som är en helt urtjusig svartvit cocker.
Vi fick med en valplåda med mycket grejer samt mat i. Bl.a klotång, kam, filt, leksaker, liten matskål och en led pannlampa.
Vi har sedan dess haft en cockerträff var vi gick igenom trimning osv.
Vi har fortfarande väldigt god kontakt med uppfödaren. Hon trimmar vid behov om vi behöver samt så kan vi föra dit Neiti om vi ska iväg på resa.
Vi köpte våran tjej från Hornlakes kennel. Vi fick med oss mat från 3 olika foderföretag, filt och halsband och täcke som uppfödaren sytt till varje valp. Vi har kontakt med de men vi bor för långt ifrån varandra för att det skulle vara praktiskt att få hjälp med pälsvården.
Jga har en toppen kontakt med min uppfödare. Som finns där för ris och ros.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Köpte min från en uppfödare som inte har kennel namn. Hon avlade på rasen för sällskapets skull böand annat.
Men hon skulle lägga ner sin uppfödning då alla hennes tre hundar kom med i åldern.
Så tråkigt nog har hon ingen stamtavla min sötis ^-^'

mamma fick sin efterlängtade amris i födelsedagspresent då hon hittat honom i 2 olika annonser på blocket, en från kenneln somreade ut honom för att han inte gick att ställa ut, och den andra var familjen som köpt honom utan att tänka efter, utan hade honom i en månad och sen tröttnade :( (rejält strykrädd var han oxo när vi fick hem honom)
så har vi försöktatt hålla kontakten med hans uppfödare Kennel Speedwagon men hon är fullkomligt ointresserad i vad som blir av de valpar hon säljer som inte lämpar sej som utställningshundar verkar det som :(
Petter (speedwagon's black pete)
U: Speedwagon's black rascal
E: SUCHWestway's saint lousie slugger
You can't spell Bitchy without Itchy

#6 Trist när uppfödaren inte bryr sig. Jag fick lite samma känsla av kenneln jag köpt min av.
Eftersom jag inte hade för avsikt att ställa ut Bella så brydde dom sig inte så mycket. Tävlingar var väldigt viktigt för deras del.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

jo det är ju trist när skönhetstävlingar ska vara så jävla viktigt istället för att ha nöjda valpköpare & kontakt med dem :/
You can't spell Bitchy without Itchy

Min cocker köpte jag från Afroditegården's från Orsa.
Vi har kanon bra kontakt och kan prata om allt och hon är min mentor när det gäller hundar.
Vi fick jätte bra kontakt från början och skulle utan tvekan köpa en hund till från henne.
Behöver jag hjälp behöver jag bara ringa henne eller maila så får jag hjälp.
//Anna