Åskrädda hundar?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni åskrädda hundar? Åskan dundrade här för en liten stund sen men Bella reagerar aldrig för den.
Hade en bekant vars hund var enormt rädd för just åskan. Hon flåsade långt innan det hördes något muller.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Inget av våra djur bryr sig om åskan alls, men har tidigare haft en hund som var totalt vettskrämd så fort något small oavsett om det var åska, fyrverkerier eller någon som smällde en tuggummibubbla.
Enda som hjälpte då var att dra för alla persienner/rullgardiner, tända alla lampor och sätta TV/stereo på hög volyn och sitta i soffan med hunden och mysa då han ville sitta i knä då han var rädd.
Kan tillägga att det var en stor schäferhane på ca 45kg.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inte lätt med åskrädda hundar. Känner igen det där med att vilja sitta i knäet när dom är rädda.
Bella ska alltid sitta uppe i knäet när hon hör flugor.
En stilig herre hur som helst 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
En av mina hundar hemma är riktigt åskrädd, inte bara åskan för den delen.. Utan skott, dörrrar som slammrar med mera. Då far hon ut i badrummet och sätter sig i badkaret.. Det är riktigt jobbigt för henne då det blir åskväder elller som en nyårsafton. Har provat alla trix som finns men inget hjälper. Det enda som inte är gjort att droga ned henne, och det tänker jag inte ens prova(fick rådet som avslogs snabbt). Vi finns tillhand för henne i stället under tiden.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#3 Har du även testat att stoppa bomull/fetvadd i öronen på henne vid åska/fyrverkerier?
_**/Mvh Anne
Har testat allt känns det som, hon känner även av vibbar, tryck och allt!!Då hon andvänder alla sina sinnen väl. Hon är helt enkelt inte den man får rätsida på. Men man vet inte allt som ligger bakom då vi övertagit henne. Många år finns inte med..Men jag pyssalt med dober i hela livet och då är det så gott som A till O med en skottfast hund, har man lärt sig olika knep, vilket inte alls fungerar på denna dam.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Hmmm… snubblade nyss över en sida med lite kul grejer och hittade dessa hörselskydd för hundar. Kanske något för åsk/smällrädda hundar?
_**/Mvh Anne