Hundpussar
Jag satt och pratade med en vän i går och vi kom in på hundpussar.
Hon tyckte det var jätteäckligt att bli pussad i ansiktet av sin eller andras hundar.
Bella vill gärna komma upp och pussa runt munnen och jag kan tycka det är ganska mysigt. Även hundar i bekantskapskretsen brukar vilja slicka i ansiktet.
Vad tycker ni? Tillåter ni hundpussar?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Ja med mina egna gör jag det men inte med andras hundar.

Mina hundar ska alltid pussas ^^ Men när andra hundar pussas så drar jag mig gärna undan, men det beror på vilken hund det är också.
Inte så glad att ha en hund "slappande" i ansiktet, men lätt att säga och svårt att undvika.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#3 haha precis ;)
#4 Instämmer

#5 Spec när man har som mig. En stooor BC med en extremt låååång tunga ;)
Oj! Jag har tre cockrar…Så pussarna blir många här..

Känner jag hunden tycker jag det är okej att bli pussad. Bella pussas jämt och ständigt. Det blir mycket tunga där 

#7 haha jo här blir dom också många, en BC, en blandras och en Staff som alltid ska pussas, sen har vi en Dogue De Bordeaux också. Lite tur att hon vägrar pussas ;) Hennes pussar är att trycka upp nosen i ansiktet ^^
#9 Dogue De Bordeaux är en favoritras. Lyllos dig

#9 Tänk om man kunde lära hunden att bara trycka nosen mot kinden när den vill pussas.
Men än så länge så är det pussar med öppen mun.

#10 haha ^^ Vi ( läs pappa ) åkte ändå till Oslo för att hämta henne :) Vi bor i sthlm ^^
#11 haha jo det vore ngt :)
#11 Det vore toppen. Ska vi sätta det som en utmaning. Vem som lyckas lära sin raring detta först?
#12 Bor också i Sthlm. Dom är så fina och trevliga hundar.

#13 ja men det gör vi :D Haha om jag sätter igång nu så är det nog klart till midnatt ;D haha
Okej vad roligt :) Vart i sthlm bor du :D Ja det är dom verkligen!

#13, 14 Absolut vi försöker lära våra vovvar att pussas utan tunga. Känns som att Workingdog har en liten fördel här 

#15 hahah Tyra lärde sig tassen på 10 min. Rulla på 15, skall på 10, ja kort och gott lättlärd ;)

#16 lyckost dig
jag vågar inte ens tänka på hur lång tid det tog för mig att få in sitt, ligg, hit och fot 
Fast hon är ganska lättlärd, när hon vill, att leta efter Godis tog inte många minuter att förstå sig på. 
#14 Ursäkte sent svar. Söderort finns jag.
Min dotter lär mina en massa bus och trix på fem röda. Vet inte hur hon bär sig åt. Barn och hundar kan vara rent av magiskt.. Två av hundarna är som smör med henne.

Haha ja men shaping är det roligaste Tyra vet ;) Så nu kan hon "kind" ;) Att pussas utan tunga ;) dock är det inget som kommer användas så hon aldrig pussas utan tunga utan jag ser det mer som ett av hennes 30 trix ;)
Självklart godkänner jag hundpussar, fast inte från min lilla cocker för hans andedräkt är hämsk och så har han en sån sliskig tunga… Och sen kan jag också tillåta andra hundar att pussas beroende på vad det är för ras
Självklart godkänner jag hundpussar, fast inte från min lilla cocker för hans andedräkt är hämsk och så har han en sån sliskig tunga… Och sen kan jag också tillåta andra hundar att pussas beroende på vad det är för ras
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#21 Då måste jag fråga. Varför hundpuss från vissa raser? Vad är det som gör en skillnad?
Mina extravovvar pussas gärna och det är bara mysigt! Däremot vill jag inte ha hundpussas om hunden ätit olämpliga saker. Jag brukar också se till att de inte pussar okända personer, alla uppskattar ju inte det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hundpussar är sååå mysigt tycker jag.
#22 enkelt, vissa stora hundraser har så mycket saliv runt munnen vilket inte är så trevligt att få in i ens egen mun
Jag älskar hund pussar.
Min lilla cocker tjej är en riktigt puss gurka, hon ska alltid komma o pussas, och blir ledsen om hon inte får pussas. Mig och andra i familjen brukar hon få pussa. Men om man får besök eller så, så kan jag förstå att man inte vill ha en tunga i hela ansiktet:p
Våran Clumber vi hade förut pussades också. Han dreglade ju väldigt mkt, men faktiskt så brukade han va ganska bra på att man inte skulle få det på sig:P
MEn självklart ibland hände det, men han hade ju så stor tunga o mun, så slemmet kom oftast i hela ansiktet inte i munnen just.
Och vi brukade säga att de va kärleks slem :P haha
Med vänliga hälsningar My