Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: sjukdomar-hälsa
Läst 4524 ggr
Ria74
0

Vad ger du din hund för mat?

Vad ger du din hund för mat? Får din hund människoföda någon gång eller är det alltid hundmat som gäller?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ria74
0

Jag brukar ge min hund lite skinka, korv eller något annat hon tycker är gott lite då och då.

Hon får såklart mestadels hundmat, men som "lördagsgodis" kan hon få något jag äter.

Köttfärs är en höjdare här hemma, korv tycker hon är jättegott och en franskabulle är riktigt gott tycker hon.

chigak
0

Än så länge får våran cockertjej på 9 veckor torrfoder och blötmat men när det vi har hemma av det är slut kommer jag gå över till BARF för henne med. BARFar redan vår andra hund.

Ria74
0

Jag har hört mycket om BARF, men är inte så insatt i det än. Kanske något att fundera över.

Ressu
0

Här får de 1st choice och ibland kan de få lite husmanskost vid sidan av om det inte innehåller sådant de inte tål. Dessutom får de fil en gång om dagen och även lite hemkokad hundmat (som består av fullkornsris, älg maletkött och grönsaker ihopkokade)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Cockerspaniel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min hund äter just nu Royal Canin medium Junior hundfoder och ut över det så måste jag ju säga att min pappa har förstört henne lite. Hon äter knappt upp maten om hon inte får något annat blandat i sitt foder så nu försöker jag avänja henne det.

Utan resultat för min pappa är där likt förbannat igen med henne. Så, npgra tips? ^^'

Luciferchild
0

Har varit med om samma sak.

Flera i min familj ( äldre människor)

verkar SKITA i att jag säger att Fanny får absolut ingenting än det jag ger henne. Men endå ser man att dom sticker handen under bordet med saker.

Jag tycker det är så jävla respektlöst att göra så. För man förstör ju Uppfostran för någon annan. Dessutom blir dom ju lätt tjocka och precis som du säger, så kommer dom tillslut börja vägra äta "vanlig hundmat"

Men tjej hade en period när hon inte ville ha sin mat för flera i familjen hade gett henne massa saker hela tiden.

Då började jag med att jag ställde ner maten till henne, Hon fick ungefär 20 min på sig att äta sin mat, hade hon inte ätit den efter 20 min så tog jag bort maten och då fick hon helt enkelt vara utan mat, tills kvällen sen gjorde jag samma sak då.

Öch det är inte så taskigt att göra så eftersom dom har så mkt underhuds fett att ta av. En hund kan vara utan  man i flera dagar. Och efter ungefär en dag så kastade hon sig över maten, för hon insåg att hon inte fick något annat än det som låg i skålen, vilket va foder. Efter det är de inga problem.

Sen ger jag aldrig henne mat samma tid varje dag, frukost får hon efter morgon promenaden, vilken kan variera beroende på när man va ute sist innan man gick o la sig och när man vakar o så.

Sen får hon kvällsmaten mellan 7 och halv nio på kvällen.

Då jag lärt mig av erfarna hund tränade osv, att när hunden lever vilt så får den inte maten serverad varje dag smma tid på ett litet silver fat, utan den äter när den hittar mat.

Så det är också lite bra att göra så, så den inte riktigt vet när den får mat igen, för då kommer den att äta upp sin mat.

=)

Lite tips, hoppas du tyckte det va till hjälp =)

Med vänliga hälsningar  My

Rachix
0

Vi serverar Orijen torrfoder på morgonen och Nordic färskfoder på eftermiddagen/kvällen. Det är aldrig en smula kvar - så vi har en matglad Cocker. :)

I övrigt kan han få slicka smörpaketet, smaka lite ägg el.dyl. Vi tränar också med korv, köttbullar, ost m.m.