Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 1294 ggr
Ria74
0

Otålig

Att cockrar är aktiva är ingen nyhet, men det är helt otroligt vad otålig Bella är. Hon kan få för sig att hon vill ut när jag gör något annat och då ska hon ut NUU och helst för tio minuter sen Flört

Får hon inte som hon vill så lägger hon sig framför mig och blänger på mig och skäller på mig.

Någon som känner igen det?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rachix
0

Bam-Bam är lika otålig. När kopplet rasslar börjar han skälla, pipa och gnälla. Vi tränar på att han ska sitta innan han får kopplet, och det går men hela han skakar av förväntan och så snart det är på börjar han skälla och snurra runt, runt, runt.

Sen ska han vara tyst innan jag öppnar dörren. Och det går… men så snart han kommer ut är det samma visa - runt, runt, runt och skäll. Vi jobbar jättemycket på det här, men det går oerhört trögt. Det har dock blivit bättre.

Man skulle kunna tro att han aldrig får komma ut, men jag har testat att gå ut en långpromenad, komma in och ta av kopplet, vänta tio minuter och sen ta fram kopplet igen - det spelar ingen roll. Han blir lika ivrig i alla fall. Obestämd