Skäller mycket
Jag upplever att Bella skäller väldigt mycket. När hon hör något, vilket är helt okej. Hon ska ju säga ifrån 
Men hon skäller på mig i bilen (det går för sakta antar jag
), när man sitter vid matbordet om hon inte får något. När hon hör flugor, om hon vill ha nytt vatten. Ja, listan kan göras lång.
Hur upplever ni era hundar? Skäller dom mycket eller har jag fått en ovanligt verbal liten dam
?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Vet inte om du vill ha några tips på hur du får bort skällandet? Mne jag skriver en då, om inte annat för andra som vill veta.
Vad jag vet har du en liten tjej som är väldigt fäst vid dig och som inte uppskattar att vara ensam? Det här tipset fungerar ju inte i bilen men till exempel vid köksbordet. När hunden skäller tar man tag i halsbandet och leder in hunden i ett annat rum utan att säga något. Stäng dörren och låt den vara där i ca en minut. Upprepa tills hunden slutar.
Har man någon form av "ligg-kommando" kan man platsa hunden längre bort i rummet och låta henne vara tills hon lugnar sig.
Du kan inte ge henne ett litet tuggben eller dylikt när ni åker bil så hon sysselsätter sig med något annat? Ditt fokus bör ju vara på vägen och inte på hunden 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tips är alltid välkomna 
Jag ska absolut prova att låta henne gå in i ett annat rum när vi äter. Går väl an med hennes skällande och tiggeri är vi bara är familjen. Men har vi gäster så blir det lite skämmigt 
Ska testa med tuggben i bilen. Frågan är bara om hon bryr sig om benet. När hon vet att hon ska ut så är hennes fokus helt på att få komma ut och springa i skogen.
Glömde en sak. Funkar det inte att ta henne till ett annat rum kan man göra tvärtom, att alla går ut i rummet och lämnar hunden ensam. När hunden lugnar ner sig och kommer till dig går alla in igen. Kanske dock inte så smart vid matbordet om den är matglad…

Jag testade faktiskt att bara gå ifrån henne idag när hon skällde. Det funkade över förväntan, tror hon blev paff av att jag bara gick.
Vid matbordet vågar jag inte riktigt lämna henne själv, kan sluta med att hon äter upp middagen 
Vad kul att det fungerade! :)
Maria!
Jag vet inte om det är en tröst, men i alla fall skäller Challe precis lika mycket som Bella! I synnerhet om det går för sakta, t ex när jag ska ta på mej ytterkläder för att gå ut med Challe. Tar alldeles för lång tid!
Vi har vår ytterdörr i porten, och alla som ska ut och in går genom porten, varvid portdörren smäller varje gång. Det är förutom oss 9 personer som använder porten. Och alla får sina fiskar varma!
Challe blir bara tyst om jag blänger på honom, hytter med pekfingret och nästan ryter: Aj, aj!
Då fick hem Blondie var hon en som skälld ei både tid och otid, och bor man i lägenhet blir detta en ganska jobbig sak, med tanke på grannar osv.. Då hon drog igång dom andra hundarna. 3 stycken står och vrålar fungerar inte. Jag köpte ett skällhalsband med spray. Detta fungerade alldeles utmärkt och då hon inte gick igång höll dom andra tyst som alltd gjort tidigare.,För mig var det värt helt klart dom dyra pengarna.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥