Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1311 ggr
medde
0

Fästing sommaren

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu börjar snart säsongen lida mot sitt slut då det gäller Fästingar. Nja lite tid är det väl kvar. Men det beror på väder och vind, så på ett sätt vill man ha lite kyla så man slipper dessa små rackare några månader.

Men hur har sommaren varit för er och hundarna. Har ni andvänt olika medel på era hundar och hur har dom hjälp tycker ni? Det sägs ju att det varit en väldigt många fäästingar i år pga den tidigare vintern..

Jag har faktiskt endast under hela sommaren och tills nu endast tagit max tre Fästingar och detta är på tre hundar.. Jag har andvänt både halsband och ett pulver i deras mat. Så några som jag haft på mina har jag aldrig någonsinn haft!

Man undrar då vad det var som hjälpte, medlet i maten eller halsbanden, eller kombinationen av allt. Hur som helst en bra sommar blev det för mina hundar. Trots att vi dagligen besökt skog och mark precis som vanligt.,

Så är ni nöjda med det ni andvänt eller blir det byte av något till nästa sommar?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ria74
0

Jag har faktiskt inte använt något alls. Bella har inte haft många Fästingar, kanske 5 stycken på hela sommaren.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

urfaren
0

Har haft ett fäöstinghalsband UTAN gifter, dvs naturhalsband från Petwise. Har funkar helt UTMÄRKT. Casper har varit av med det två ggr och båda dessa ggr har han fått Fästingar. När de tvarit på så har han inte fått en enda och vi går dagligen i skog, mark och massa högt gräs där inte många andra hundägare går.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Ria74
0

#2 Låter ju väldigt bra. Bella tål inte frontline så jag har inte gett henne något alls detta året.

Har sett dessa giftfria i djuraffären, men av olika anledningar har jag inte testat. Men då kan man kanske prova på det till nästa år.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

urfaren
0

Jag ha ranvänt sådana här giftfria varje år och är supernöjd så jag skulle deffinitivt rekommendera dem.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus