Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettkennel-valpar
Läst 1602 ggr
Ria74
0

Hur valde du valp?

Hur valde du när du skaffade valp? Hade du en bestämt en färg eller uppfödare? Eller blev det helt enkelt den valp i kullen som du tyckte var sötast?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi hade inte något kart  alls, nyfiken drev oss dit då uppfödaren var så trevlig att tala med i telefon. Men då vi kom dit blev ju så klart tösen förälskad i hunden som lekte med henne  och busade hela tiden vi var där. Så vad att göra? Klart hunden fick följa med hem.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag skaffade valp så var det så att jag såg en annons om cocker valpar inte så långt härifrån. Eftersom jag hade bestämt att jag skulle skaffa valp åkte vi iväg för att titta på dom.

Väl där så smälte man när man såg dessa underbara charmtroll Glad Det slutade med att jag tingade en valp och betalde handpenning.

Jag hade bestämt innan att jag ville ha en tik och hos uppfödaren fanns det bara två tikar som inte var sålda. Den ena kröp direkt upp i famnen på mig så den blev det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Oj, att det blev en cocker var pga att vi ville ha en hund som sambon som är jaktintresserad kunde ta med till skogen och jag ville ha någon som man kunde träna agility, lydnad och åka på utställningar med.

Uppfödaren är en gammal bekant till mej som jag visste skulle ta valpar med hennes tik. Så vi ställde oss i kö och lite på ett år senare så var det dags att välja valp.
I kullen fanns det 4 valpar, 3 tikar (2 blur oran och 1 svartvit) och 1 hane (svartvit).
Jag hade första tjing och säger jag att valet var lätt så ljuger jag. Vi hade varit inställda på att vi skulle ha en hane, men att ta en tik var inte helt omöjligt. Jag gick på magkänsla måste jag säga. Visst var hanen stilig (det är han ännu idag) och de andra tikarna var också fina, men det var något speciellt med Neiti. Så det blev hon. Ett val som jag inte har ångrat!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

DjurTjejerna
0

Det blev den jag tyckte var vackrast i kullen och jag ångrar ingenting!!!

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus