Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettövrigt
Läst 1874 ggr
Ria74
2011-09-30 14:18
0

Utställningar

Någon här som ställer ut sin hund?

Själv har jag aldrig gjort det men är nyfiken på de.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
2011-09-30 14:55
0

Vi ställer ut Neiti ganska ofta (speciellt passar vi på då det finns utställningar nära).

Det är en mycket speciell upplevelse att ställa ut sin hund (om jag jämför med att tävla i agility, lydnad eller spår och sånt). Man ska ju försöka få hunden att visa upp sej från sin bästa sida och så är det ju också så många andra likasinnade på samma ställe och det är ju nästa det trevligaste med en utställning. Alltså att man träffar sin cockerbekanta samt träffar nya. Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
2011-09-30 15:13
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det lär ju inte bli lätt att få Bella att visa upp sig från sin bästa sida direkt Flört hon har en tendens att göra precis tvärtom när jag försöker få henne att lyda. Är hon envis? Nejdå inte alls Flört

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
2011-09-30 15:25
0

Bara matte är envisare så är det ju bra Skrattande. Hade nog ibland önskat man fått en hund till som älskar stå i centrum. Det gör min andra sheltie och han är hur lätt som helst att visa =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Kapten Haddock
2011-10-01 10:19
0

Jag ställer ut regelbundet! Oliver & Vera är det som får äntra ringarna, dock har jag inte varit så aktiv i år, men jag ska på Cocker spanielklubbens club show den 15/10. Oliver går i öppen klass och Vera i veteran. Vera har varit på 2 utställningar i år, på den första blev hon BIS- veteran och 2:a bästa tik, på den andra blev hon BIR-veteran och BIG 4:a (skryter lite) Flört Jag tycker det är roligt, man träffar trevligt folk och har en go dag med vovvarna!

Viccan92
2011-10-01 20:49
0

Jag har gjort det i en del inoff och en off i somras. Har kommit sist varenda gång. Har ställt 6gånger under två år. Inte så mycket men är inte roligt att komma sist varje gång. Men nu är han nedklippt får se om det blir fler. Ska ställa mina kaniner istället.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
2011-10-03 08:41
0

Har aldrig ställt min, men har ställt en Cairnterrier 1 gång, i en inoff tävling, för vi var tvugna att göra det när jag gick naturbruk och dem har 1 utställning där varje år i deras stora ridhus :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Astell
2011-10-04 23:45
0

''Här har jag en undran….

Har fått för mig att domarna går efter berömda kennelnamn till stor del i bedömningen…finns det en outtalad samverkan? Jag har varit på 3 utställningar med min..han kom 2 4 och sista gången åkte han ur pga för brant skuldra…allt annat hade jag kunnat tänka men inte det…vi ska testa en gång till sommaRe

'NÄ_

Oj Lillen skrev detta…han kom och satte tassen på tangentbordet..men då har jag fått svar på min fråga…hahaha

Men hur upplever ni det?

Ressu
2011-10-05 13:36
0

#7 Domaren har inte innan utställningen sett från vilken kennel hunden kommer. Detta just för att det ska vara så rättvist som möjligt.

Jag är utbildad ringsekreterare och på lappen var sekreteraren skriver så är hundens namn nästan helt dold så att domaren inte ska kunna se det.

Förståss kan det ju förekomma att domaren känner igen en viss uppfödare, men  de flesta jag jobbat med kollar nog bara in hunden =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Astell
2011-10-05 18:14
0

Tack! bra att veta…vi ska testa en gång till sommaren för då har han vuxit klart…men klart jag blev konfunderad när domaren sa att han hade för brant skuldra när de andra hade sagt att han var välbyggd över bröstpariet…men vi är nöjda med en 4:e placering på Sofiero i Helsingborg som ordnar en stor utställning av alla raser…:)

Fridaaaa
2011-10-05 19:15
0

#9 Ska du testa att ställa i Ronneby nästa år? Den stora som brukar vara? :)

Astell
2011-10-05 21:48
0

Har inte tänkt så långt…bor på västkusten. Brukar du vara på den? :)

Fridaaaa
2011-10-05 21:50
0

#11 Aha :)
Nja har varit och kollat några år :)