Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettpälsvård-skötsel
Läst 2216 ggr
Rachix
0

Fukteksem?

Igår var vi hos trimmet och idag upptäckte jag att BamBam har en irriterad hudfläck på magen vid bakbenen. Vet inte om det blivit irriterat sen hundtrimmet eller om det kanske är fukteksem.

Det är rött med lite "bulor" i, ungefär som när vissa män rakar sig och får irriterad hud. Fast de röda bulorna är större på BamBam.

Någon som har erfarenhet av något liknande och har en idé om vad det kan vara?

Funderar på om jag smörja med typ lite Idominsalva. Har ni något tips på en bra salva?

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bella kan få utslag på magen när hon blir varm. Ser ut som värmeutslag som barn kan få ungefär.

När hon får det brukar jag pudra med potatismjöl så det hålls torrt. I regel försvinner de efter några dagar då.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
0

Åh minns inte vad salvan hette som vi smörjde med när Lillan hade fukteksem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rachix
0

Jag fick en salva av en vännina som man tydligen använder på röda barnstjärtar och ömma bröstvårtor. Tänkte se om den kan funka. Om inte så blir det väl en tur till veterinären… Guld i mun

Astell
0

Jag minns att vår förra hund hade idominsalva mot eksem, men ring och hör med veterinär….

Rachix
0

Nu har jag använt Bupanthen på BamBams fukteksem några dagar och det har funkat alldeles utmärkt. Det röda är helt borta och så även de små bulorna. Han har en kal fläck där det varit, men annars är allt som förut.

Skrattande

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad skönt att det försvann så lätt Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Va bra att de försvann. Kan ju bara ha varit irriterat också.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus