Tålamod med andra djur?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har era hundar tålamod med andra djur? Då menar jag katter, kaniner, marsvin och andra sorters djur.
Jag har en liten röd kattunge på halvåret som lever rövare här hemma. Bella har ett enormt tålamod med honom. Så till den milda grad att jag får gå mellan ibland när han är för jobbig.
Den vuxna katten däremot kan få en tillsägning av Bella om den gör något hon inte gillar.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Ja det har hon, dock tycker hon det är roligt att retas med katterna, speciellt gammelkatten haha :)
Hade dock våra hönor, kaniner eller marsvin kommit lösa utan våran uppsikt hade hon nog jagat dem :S Men så länge vi är med brukar hon inte göra något :) Vi säger bara "var nu snäll" så gör hon inget:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Katterna har mer tålamod :)…Lillen vaktar sin mat, sina grejer och oss…men katterna vet att han inte är direkt arg men lite tjatigt att det är så…
Jag är ju hundvakt åt en cocker här och han är enormt tålmodig. Än så länge har vi valt att platsa honom när han är i samma rum som katterna för att sedan ge frikommando. Han bryr sig inte alls om dem, marsvinen däremot pussar han gärna.
Nja när kattungarna är väldigt små och inte ser och bara krypper så tål han mycket. Men sen när dem börjar gå omkring och får vassa klor och tänder så funkar det inte. Inte heller de vuxna katterna. Eller jo vår älsta honkatt Sotis kan gå och stryka sig mot honom och kattungarna funkar med då så länge han står. Dem accepterar varandra men inte mer.
Men med kaninerna funkar det mycket bra. Visst han kan jaga runt lite och vilja leka. Men kaninerna är vana och bryr sig inte och dem kaninerna som får vara lösa ute skiter fulkomligt i vad han gör. Den ena biter honom om han är för jobbig och den andra vill leka med honom. En av mina kaniner började jucka på honom men då jag gick jag och hämtade kaninen. Tintin hade inte brytt sig men det kan bli kladdigt.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det verkar som att våra cockers är ganska lika med att dom morrar åt katterna när dom blir för närgångna.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Instämmer. Katter är inte populära här heller. Inte så att det blir bråk, men lite morr och skäll får de stå ut med. Alla utom Desdemona som är familjens egen "Demona"-katt. Ingen jä*las med henne 
Tycker det är lite synd. Känner en familj som hade en golden hane. Deras honkatt födde sina kullar mellan hans framben när han låg ner. Han var helt förtvivlad men han låg kvar. Tänk om det kunde gå lika bra här hemma.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast