Överreagerar jag?
Häromveckan träffade jag 2 cockertikar på stranden. Dom kommer den kenneln där Lillen trimmas. Vi har blivit lite kompis med kennelägaren och hon har lärt min dotter hur hon ska göra när hon ställer ut osv…vi har varit med på 2 utställningar där hon också var med då hon fixat till honom…ja lite så.
Vi träffade tikarna igen förra helgen och deras lillhusse fotograferade alla 3 sittande fint på stranden. Vi satt att vi måste skicka bilden till kennelägaren eftersom hon känner alla 3 och det gjordes….Igår när jag tittade in på hennes hemsida så hade hon bara de 2 tikarna med medans Lillen var bortklippt.. Man blir lite paff men det är så kanske det går till om äger en kennel att någon annan inte får synas?
Vi har tid för trimning på tisd men det känns inte lika roligt att gå dit…hur ser ni på saken?

Jag hade ju också blivit ledsen om det hänt mig. Tror inte att hon menade något illa, utan det är säkert som du tror att hon bara vill visa upp sina egna hundar på hemsida.
Sen kan jag tycka att det är lite fräckt att lägga ut en bild på internet som man inte själv har tagit och inte heller frågat om lov om man får använda.
Dålig stil tycker jag. Så gör man inte anser jag :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för era svar! Min dotter blev ledsen och det är hon som ska åka med Lillen på tisdag…det tog ju bort glädjen att åka dit…tråkigt när det blir så men men…
Det var lillhusse till dom andra 2 som kommer från kenneln som skickade in bilden så det var nog okej att hon la in dom…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag förstår verkligen att du blev ledsen, det hade jag också blivit.
Hade jag varit kennelägaren hade jag antingen inte använt bilden eller så hade jag lagt ut bilden i sin helhet. Särskilt nu när hon känner er och Lillen på bilden.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Ja precis…tycker det var respektlöst..tror inte hon gillar den kenneln han kommer ifrån och det vore väl för henne dålig reklam att ha honom med…men hon hade ju inte behövt nämna hans namn och cockrar liknar ju varann så det är ju ingen som ser vem han är…
Här dom…Lillen längst till vänster…tagit med min kamera 
Ja precis…tycker det var respektlöst..tror inte hon gillar den kenneln han kommer ifrån och det vore väl för henne dålig reklam att ha honom med…men hon hade ju inte behövt nämna hans namn och cockrar liknar ju varann så det är ju ingen som ser vem han är…
Här dom…Lillen längst till vänster…tagit med min kamera 
Tycker ju nog trots att hunden inte kom från hennes kennel ha lagt med bilden, men isåfall eftersom det nu inte är hennes uppfödning så kan hon ju bara ha skrivit dit tilltalsnamnet.
Men nog är det dålig stil att bara klippa bort.
Oj trodde inte att mitt föregående inlägg lagts in och så blev det dubbelt…det gick inte att få in fotot här och jag tryckte inte på ok för inlägg…
Ja det kändes inte bra det hon gjorde…bra att veta att du som kennelägare Ressu inte skulle gjort så…
Tack ska ni ha!
Låter elakt tycker jag. Tycker minsann inte att hon borde klippa bort honom. Nej helt klart dålig stil.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast