Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 1659 ggr
Ria74
0

Vaktig med mat?

Vaktar era hundar sin mat?

Bella gör det mot katterna, dock inte mot oss eller mot kattungen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
0

Nej det gör hon inte. Vi får ta vad vi vill ifrån henne :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan ta maten för henne, men gud nåde om katten kommer för nära Flört Han får en skarp tillsägning om att det är minsann hennes mat.

Astell
0

Lillen e tjatig med det…har hört att cocker spaniel ska var extra vaktiga av sig….han vaktar allt…sina grejer, mig…men dom bryr sig inte så mkt som tur är…annars går det bra emellan dom :)

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Känner igen det där med att dom vaktar personer. Bella är väldigt vaktig när någon t.ex vill krama mig.

Fridaaaa
0

#2 Haha vår hund kan ibland (väldigt sällan) nafsa efter katterna om dem kommer för nära om hon äter något riktigt gott:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rachix
0

Märkligt, men här är det också katterna som kan råka illa ut då och då. Precis när vi fick BamBam vaktade han allt mot de andra hundarna - mat, leksaker, skor, strumpor etc. Men det tog vi ur honom ganska snart med ett par bestämda fy. Däremot verkar han fortfarande tro att katterna vill ta hans leksaker.

Kan det vara en rang-grej? Att han accepterar att hundarna står över honom, men inte att katterna gör det? Får nog ta tag i det också känner jag nu.

Ressu
0

Här är det bara den yngsta i flocken som tillåter att någon annan kommer och tar över hennes matskål.

Dock så är alla våra så pass bra att då någon morrar och säger att du är för nära så backar de =) Så riktigt vaktiga behöver de inte vara.

Men ingen får gå och röra Neitis favoritleksak dock, den är helig i hennes ögon! =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Viccan92
0

Jag kan ta allt från honom utan problem och även de andra i familjen. Min kusin la sitt huvud intill matskålen och tittade upp i Tintins mun medan han åt. Vi lyfta bort honom för även om Tintin inte sa något så är det ju bäst om han får äta ifred.

Men katterna morrar han ofta åt när det gällar mat. OM han är hungrig. Vissa gånger så sitter han och tittar på när dem äter. Andra gånger så springer han fram och jagar iväg dem och börjar äta själv. Han är vaktig med specielt sina bollar mot katterna. Dem äldre katterna brukar han inte morra på i dem situationerna men dem yngre däremot. Han har väl sett dem leka med deras bollar kan jag tänka mig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

urfaren
0

Casper är också vaktig mot katterna och ibland mot andra hundar, men han skulel aldrig bita eller nafsa. Han morrar bara mot dem.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus