Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettträning
Läst 2759 ggr
Viccan92
0

Dra pulka

Undrar om något vet hur man kan träna sin hund på att dra pulka. Hade tänkt lära min am cockerkille det nu i vinter när snön kommer och sedane ev fixa en liten kärra eller något som han kan dra sedan när snön försvinner. Inte så att jag skulle kunna åka absolut inte men kanske att han kan dra på något annat som träning så han kan bygga lite muskler. Blir ju inte så långa promenader på vintern tyvärr. Men vi går ofta bort till min farmor och har ofta med böcker eller ägg och då tänkte jag att han kanske kan hjälpa till att bära.

Man borde väl kunna använda en vanlig sele och sedan binda fast i pulkan men snöre? Självklart går jag ju inte backar eller så och skulle det krisa så får jag väl dra på den själv.

Tror ni det kan funka och hur ska jag träna in det?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
0

Jag har försökt med Lillan men hon vill inte då hon tycker det är obehagligt när det tar emot hehe :=D Gäller att ha bra sele tror jag :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag försökte med både min förra hund och denna. Men dom verkar inte tycka att det är dom som ska dra pulkan Obestämd Bella sätter sig i pulkan och väntar på att jag ska dra henne istället.

Men vi har testat med att använda klövjeväska och det fungerade bra.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Viccan92
0

#1 Precis det är det jag är orolig för. Går han på tomten med koppel på och jag släpper kopplet och det tar emot bara lite så stannar han direkt. Men hoppas att det funkar för känns som bra träning. Vi har en sele som var tänkt till spårsele men vi har ju ingen klöv än tyvärr. Jag tycker iaf den sitter bra och funkar bra.

#2 Okej jo men då får ju du träna iaf. Tycker jag var himla smart av Bella. Snällt dessutom att få matte att träna lite. Har funderat på klövjväska men är lite orolig om man inte får lämna tillbaka. Allt vi köper känns som om det är gjort för en cocker och då är det för stort. Jag menar verkligen allt.

fia-mia
0

Gå som en vanlig koppelpromenad, med en tom pulka som du fäster i selen. Lägg gärna en lätt tyngd så den inte studsar runt. Låt hunden gå bredvid och öka tyngden allt eftersom.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Viccan92
0

#4 Men det är ju meningen att han ska dra pulkan och då kan ju han inte gå bredvid. Han är van vid pulkor och sparkstötningar med.

Ressu
0

Väskor att bära på är ju en annan bra ide att pröva om inte pulkiden funkar =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Viccan92
0

Väskan står på önskelistan. Precis som förra året. Brukar tyvärr inte få alla djursaker som jag önskar mig. Tror mina föräldrar vill att jag hittar något annat intresse.

Emel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vissa hundar behöver inte ens läras att dra pulkan, min hund gjör det automatiskt. Så prova bara prova.

Ju mer min hund får ta i desto gladare är hon. Så att dra pulka eller sparkcykel passar henne

Har en bättre sele än den på bilden nu för tiden..

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Viccan92
0

Hoppas att min gör det nu. Jag hoppas verkligen att det kommer att funka. Jag cyklar ju med honom nu men han får inte dra den. Vågar inte.

Emel
0

Hjälper ju alltid att peppa hunden om han tycker det är obehagligt i början.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Viccan92
0

Hoppas det. Släpper jag kopplet och han går omkring och det tar emot det minsta om han fastnar så stannar han direkt. Han tittar lidande på mig och även om jag liksom peppar och lockar så tittar han på mig som om han säger "men matte jag sitter fast hjälp mig istället". Så jag hoppas att det kommer att funka. Annars brukar jag säga att köttbullar gör mirakel.