Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: kennel-valpar
Läst 2172 ggr
Ressu
0

Val av valp och uppfödare

Vad anser ni är viktigt när ni väljer uppfödare och valp?

Jag som uppfödare tycker ju att det är väldigt intressant att höra från flera håll hur valpköpare tänker när de väljer.

Hur tycker ni en uppfödare ska vara?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Astell
0

Vi gjorde inget val av uppfödare, vi tittade bara på valpar på internet och av någon anledning fastnade min dotter för Lillen under någon vecka då han var kvar…om man går in och tittar på Bergkällans kennel och klickar på Våra valpar så sitter Lillen (svart) på bild med gul tulpan…vi valde honom utifrån den bilden Glad

Nu när jag vet lite om kennlar hade jag gjort annorlunda..men det beror på om jag kanske vill ha hunden på utställning etc…jag hade nog åkt och tittat, känt in hur det verkade och kollat upp stamtavlor. Nu läggs det ju ut så mycket bilder på valparna så man får en bra bild av hur kenneln ser ut osv…

Fridaaaa
0
  • Bra på att informera,både om skötsel, om föräldrarna, bra mat, ev träning, om valparna, rasen osv-
  • Vara snäll & lyssna
  • Seriös, alltså ha gjort allt en uppfödare ska göra med vaccinetioner, papper osv.
  • Svara på alla frågor som köparen ställer och själv ställa bra frågor

Det är det jag kommer på ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viccan92
0

Det första jag kollar upp är om hundarna dem använder i avel är friska. Sen så åker jag och träffar dem så att han jag ser att hundarna mår bra och har ett bra temperament.

Jag vill komma bra överens med uppfödaren med så man kan få hjälp och sånt om man skulle behöva det någon gång i framtiden.               Att valparna har fått allt dem ska under valptiden.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag skulle göra mitt val så valde jag den uppfödare som var närmast. Såhär i efterhand skulle jag kanske kollat upp lite fler uppfödare, men när jag hade besökt Bella så var jag fast.

Lite trist att jag inte har någon kontakt med uppfödaren idag bara.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar