Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: träning
Läst 2477 ggr
Cockerspaniel
0

Cykla med cockerspaniel!

Vad säger ni om sådant? Jag har hört att har man en hund som har enormt med energi så kan man motinera dem genom att cykla.

Testade det idag med Lissie och vi började först med 3 km (1.5 km till jobbet och hem igen) och Lissie tyckte det först var super läskigt i början. Fick liksom tvärnita tre ½ gång till jobbet eftersom hon höll på att springa in i framdäcket, men sen på hemvägen höll hon sig på sin kant och joggade super fint bredvid mig.

Nu cyklade jag sakta för jag ville att hon skulle jogga istället för att springa. Men visst är det ett gott alternativ? :)

Lissie för den delen är 1 ½ år nu ^^

Viccan92
0

Jag gör det också med min amris då och då. Och jag cyklar med väldigt sakta så att han bara joggar. Sen så går jag ibland vissa bitar så att han kan få nosa med och varva ner. Tänk bara på att det är bra att ha sele på.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Astell
0

Jag cyklar också med Lillen…jag tar småvägarna där det inte är trafik så han kan springa lös…jag cyklar sakta så han bara behöver jogga…bra tips med selen…om vi ska ta längre turer i trafik :)

Cockerspaniel
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Kan vara sna mart ide att köpa sele, just nu joggade hon bredvid mig med kopplet och det funkade bra det med, emn en sele kan ju vara ett gott alternativ :P

#2 Synd bara att där jag br är det väldigt trafikerat så jag kan bara cykla på ett ställe där det är trafikerat men det finns trottoarkant :)

Ressu
0

Hunden får bättre motion och har mera nytta av att den travar än att den galopperar brevid cykeln. Vid travningen bygger den upp mera muskler.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Cockerspaniel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Jo men absolut! Vill ju hellre att hon travar än galopperar! Visst galopperade hon en del men jag kunde bara säga "Nej" så travare hon sen.

Men hon gillade det så jag komme rnog cykla flera ggr med henne :)