Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 1521 ggr
Astell
2011-10-15 12:50
0

Vad gör jag nu?

Senaste veckan har Lillen börjat morra till hanhundar han alltid känt och försöker sätta dom på plats… i jan blir han 2 år…inte kul..dom andra hanhundarna visar inga sådana tecken..Är det unghundsfasoner el vad?

Ria74
2011-10-15 13:25
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har själv aldrig haft någon hanhund, men min tik har aldrig gillat andra hundar. Hon både morrar och skäller på dom.

Men det kan inte ha något med rang att göra? Lillen börjar utmana andra hanhundar kanske?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
2011-10-15 15:27
0

Låter onekligen som om det är frågan om att Lillen testar "sina gränser" så att säga.

Hur är det om han är kopplad eller lös är det lika i båda fallen?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Astell
2011-10-15 17:37
0

Ja det är i båda fallen…går sånt över av sig själv el blir det värre så man måste åtgärda det på något vis?

Ressu
2011-10-16 10:19
0

Jag skulle ju ändå försöka bryta hans beteendemönster. Då han morrar åt annan hund så är "det slut på det roliga" alltså endera hamnar han i koppel igen eller så bort från området. Naturligtsvist finns det flera olika vis att bryta hans beteende så testa fram vad som funkar för er!

visst kan det gå över av sej själv, men det finns alltid de riskerna att han endera blir värre om han märker att det finns de som blir rädda honom eller att han möter någon hane som inte godtar den sortens beteende och då hamnar de i slagsmål.

Lycka till!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Astell
2011-10-16 10:25
0

Tack Ressu! Ja vi får testa oss fram…