Hur ska en cocker vara?
Hur tycker ni att en cocker ska vara i lynne och i beteende? Samt skriv gärna om ni talar om den engelska eller amerikanska och om ni tycker det finns skillnader i lynnet mellan engelska och amerikanska.
Oj… jag har ju bara en som också är min första. Men jag anser att hunden ska vara lättlärd, älska människor och gillar närhet :)

Det jag sökte när jag skaffade min engelska cocker var en social hund, som gillar människor, som var lättlärd och gillade att jobba.
Det tycker jag stämmer väldigt väl in på cockern jag har i alla fall 
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
När jag tänker på eng cocker tänker jag på en pigg, närgången, arbetsglad och mycket vacker hund.
Nu har jag ju en amris och jag tycker själv att han är hyfsat som jag vill att min hund ska vara. Han kunde vara mindre lättstressad tycker jag och vilja arbeta mer. Annars är han temperament perfekt. Glad, kelsjuk, söt och nästintill alltid snäll. Han tar ingen skit om jag säger så.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Hur tycker ni då att en cocker ska bete sej mot andra människor (såväl kända som okända), barn och andra djur?
#4 Glatt såklart. Behöver ju inte gå fram till okända ute när man går promenader men inte vara rädd tycker jag. Mot barn vara tålmodig och ha förståelse för att dem är små. Inte liksom bita ifrån och morra. Utan istället liksom gå undan om dem tycker det blir för jobbigt.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Jag tyker att en cocker ska vara allt som jag letar i hoss en hund. Den ska vara framåt, mycket socila, ha föremålsinträsse, inte påvärade av miljön(sträss tålig) lätt lärd, bra hälsa, lätt motiverad.
Jag har just nu amris, men som nästa hund kan jag tänka mig en jakt cocker då jag vill ha mera gov i. En hund som aldigr blir trött och att kroppen klara av det.
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se