Planer 2012
Vad har ni för planer för er och er hund/ar för nästa år?
Viltspårstävlingar. Har ingen klöv än men ett mål är att bli viltspårschampion. Jag vet att han har det i sig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Inga tävlinhar för oss men det finns planer för att fortsätta med Lydnadskursen (vart inget iår så det blir till våren istället) och sen så ska vi öva extremt mycket på att gå lös. Trots jakthunden i henne kommer fram, vill jag att vi ska kunna gå i skogen utan koppel :)
#2 Har hon också jakt i sig. Kanske är mer vanligt i amrisarna än vad jag trodde.

Jag har många planer för nästa år. Några som SKA ske andra som är om vi hinnder med.
Vicky:
fylla 13
må bra
var en glad paskonär'
Rut:
SKA:
Tävla agility och klassa upp till 3,
gå anlagteset + öppen klass
vill:
prova på jakt träning
lyndsdebut
freestyle tävlingar
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Våra planer är för cockrarna:
Neiti:
Tävla i segrarklass i viltspår och förhoppningsvis på Finsk spårchampion,
Börja träna agility på allvar.
Eventuellt en rallylydnadskurs
Merja:
Valpskola, valpskola, valpskola =)
Sedan börja träna inför anlagsprovet
Kalle:
Valpskola, valpskola, valpskola även här
Även han ska tränas inför anlagsprovet =)
#3 Ja, hon har väldigt mycket jakt i sig så, det är synd att då hon får upp spår så är det omöjligt att få henne att komma tillbaka ^^'
#6 Jag känner igen det. Dock så envisas ofta mamma med att släppa honom. Sist så fick hon springa efter och sedan dess har jag helt enkelt gått undan tills hon slutat tjata. Sist ville hon släppa honom där det finns rådjur och harar så gått på tomten. Där hjälper inte boll för han blir helt borta.
#7 Jag försöker ha henne lös i en skog där hon kan springa omkring men får hon upp ett spår springer hon iväg, men för att vara 1 ½ år gammal är hon förbaskat smart att springa tillbaka och se vart jag är någonstans xD
Men skogen är kanske bara 1 km lång så vägen, där det åker mycket bilar varje dag, kommer mycket fort och då måste man koppla henne. Hon kommer ibland om man ropar, men hon springer inte bort så, men då det väl händer så är jag livrädd för vad som ska hända.
Inga tips på hur man kan träna henne på att gå lös och komma direkt via inkallning? (hon kan inkällning, men, inkallning för att hon ska komma är bra med om man går ute och har henne lös.)
#8 Jag ska börja använda köttbullar och hoppas att det funkar. Gjorde mirakel med min förra hund.
#9 Typ bara något sorts super gott Godis lockar alltså? Kan vara en fördel med att komma igång med klicker då med :)
#10 Jag vet inte om det funkar man jag ska prova en gång när jag har löplina på honom. Annars släpper jag inte om inte vi är fler hundar.
#11 Tror jag inte skulle klara av att ha löplina i skogen! Min cocker äter ju allt hon kommer åt så köttbullar skulle hon nog gilla väldigt mycket så det skulle vara ett sätt att testa.
#12 Jag vågar inget annat tyvärr. Jag är en lite av en fegis med honom. Jo så är det här med. Står jag och steker köttbullar så står han intill och väntar på att man ska tappa något.
#13 Haha får testa en dag om jag nu är ledig el ej :P