Varför blev det just cocker spaniel för din del?
Hur kom ni fram till att det var just cocker spaniel ni ville ha när ni köpte valp?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Anledningen att det blev en cocker var att min sambo ville ha en hund som han kunde spåra med samt jaga lite skogsfåglar med. Att det blev en apporterande vattenhund blev ju bara ett plus. Vi hade hemma då jag var yngre redan haft en cocker så cocker har ju funnits hela tiden i bakhuvudet på mej. Jag däremot ville ha en träningskompis i lydnad och eventuellt även agility och vad passar bättre än en cocker =) Att det sedan blev Neitis kull så var pga att jag kände hennes uppfödare sen tidigare och även tiken som skulle paras. Jag tyckte tiken hade ett helt underbart lynne och var väldigt mångsidig, höll på med agility och jakt samt var spårchampion så det var den ultimata cockern för oss =)
Ett stående tema i släkten, en lagom hund i storleken och så är dom så vackra… Lillen är också lärovillig och det tycker jag är roligt :)
har ingen cocker, men svärmor har. hon fick henne av en ren slump då en hon känner räddade henne ifrån en hundgård där hon haste stått över 3 månader, utan borstning, ingenting, dock ej mager. Skulle avlivas pga ägaren skulle skaffa rottis, för det var "tuffare" (ägaren är över 50 år och hade någon schäfer sedan innan). SÅ hon köpte henne annars skulle hon avlivas, 2½ år gammal.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om my good! Hoppas inlägget inte blir allt för långt!
Min mamma och jag ville ha hund båda två eftersom vi ville ha något att göra om dagarna istället för att sitta inne så vi började med att leta hund hösten 2009 och Vi fortsatte leta fram tills Juli 2010.
Vi ville ha en Chines Crested eller en powder Puff så vi sökte hela tiden på den rasen och oftast hörde vi liute väl dåligt från varje uppfödare. De utlovade inte samma sak som de skrev på blocket (vet, vi kollade på blocket ^^')
Men så bara en dag så där i mitten av Juli så hittade vi en annons på en super söt Black/tan tjej som visade sig vara en Am. Cocker spaniel, långt ifrån det vi sökte efter. Vi kontaktade den här tjejen och hon berättade väldigt mycket för oss om henne och vi vart fast i henne med en gång. Vi reserverade henne och i början av Augusti åkte vi och hämtade henne.
Det var kärlek vid första ögonkastet och det är inget vi ångrar än idag! :D <3
Nu köpte jag ingen valp men ändå. Min mamma hjälpte också till att kolla på blocket och sedan jag då.
Jag hade tittat på annonsen om en am cocker spaniel men var osäker och kände att nog pappa inte skulle gilla det och hittade istället en yngre, söt collietik som jag visade pappa och han fastnade för direkt. Nära dessutom. Men när mamma kom hem från jobbet så hade hon skrivit ut arktikeln med amrisen och hon hade fasnat för honom. Men jag var osäker. Vem skulle jag välja. Jag visste inte om jag ens klarade av en collie eftersom den behöver en del. Nu vet jag att jag hade klarat det men då var jag osäker. Men vi ringde på båda. Collien hade någon som var och tittade. Så ringde vi på amrisen och jag kände att visst det är nog en bra hund. Så vi bestämde oss för att åka och titta. Eller ja titta det tog 5 timmar att bara åka upp. Att jag sedan när jag träffade honom inte fastnade är en annan sak men vi köpte honom iaf. Han hade bara boll i huvudet och ville knappt hälsa på oss. Nu hälsar han på alla och bollen ja den ligger i mitt skåp utan att han får panik.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast