Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: pälsvård-skötsel
Läst 4589 ggr
Ria74
0

Hur ofta klipper du din hund?

Just nu är min hund väldigt oklippt. Jag brukar försöka klippa henne varannan månad ungefär. Men nu har det inte blivit av olika anledningar.

Hur ofta klipper du din hund?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Det är lite beroende på om vi ska på uställningar eller inte. Ska vi på utställning så blir hon betydligt oftare trimmad än om hon bara är hemma, men skulle väl säga i medletal en gång i månaden kanske.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Mina klipps mellan 5.8 veckor..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Cockerspaniel
0

Jag klipper inte min hund själv men har börjar funderat på att göra det nu. Hon ska klippas nu den 14 mars hos en trimmare så jag ska vara med och se.
Annars klipps hon var 4:de månad. Fast jag klipper hennes kinder. Har skaffat mig ganska så bra utrustning för hennes päls nu :)

Ria74
0

Dags för klippning här hemma igen. Tycker pälsen växer ännu fortare nu när det är lite kallare ute.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

wesdi
0

Flört

Fniss jag börjar nog bli tjatig men det är helt klart skillnad på de olika varianterna av cocker.

Wesslan jaktcocker har inte alls någon pälsmängd att prata om , inget som måste regelbundet klippas/trimmas.  Därmed enkel Pälsvård. Klipper… tjaa… inför jaktprov har jag kortat ned fanor på ben och svans för att minimera risken för att fastna och skada sig. Kortas även ned ändå när jag tycker de blir för långa.

Tassar, ansas lite lätt när jag anser att det behövs.

Någon mer klippning/trimmning görs inte.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Astell
0

Något min trimmare (hon har en egen kennel själv) säger att Lillen har så mkt päls..men när jag tittar på alla utställningsbilder så har han inte mer än andra…domarna sa alltid att han hade utmärkt päls… hon säger även nu att det avlas för att få mindre päls på dom…det kan jag iofs tycka är bra för det har dom… Vår första röda cocker (1983-1995) hade inte i närheten av så mkt päls som Lillen men att han ska mer än det som är vanligt nu..nej…

Han trimmas ca varannan månad…

Viccan92
0

Öronen trimmas minst varje månad. Nu har jag börjat klippa ner hela honom och det blir väl en gång på våren och sedan slutet av sommaren. Sen så blir det tovor då och då och då rakas det av med.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Kapten Haddock
0

Jag trimmar mina minst en gång i månaden, oftare om det är utställning på gång Glad

medde
0

Det är ofta våra hundar behöver sin Pälsvård. Men det är inte alla som kan fixa detta själv, så jag blir lite nyfiken.. Har ni någon som gör åt er eller fixar ni allat själva?  Om ni tar in hjälp. Vilka kostnader har ni för Pälsvård på två månader ca?

Kapten Haddock
0

Jag trimmar mina själv, tar även emot cockrar för trimning! Ska jag fundera över kostnaden så blir det väl till att räkna ihop vad min utrustning kostat mej och slå ut det över den tid jag trimmat själv! Å jag vill inte ens fundera över vad alla mina grejer till trimmet kostat Flört

Viccan92
0

Jag gör allt själv annars hade jag inte haft råd att ha honom. Jag lär mig allt eftersom.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

medde
0

#10 Hua vilka priser det är. Har inte mycket hemma som jag misstänker du har eftersom du trimmar även åt andra. Jag har enbart för get bruk. Men har två klippmaskiner Oster och en del div saxar som är inte är så billiga.. Det blev att tala om för dotter att man inte andvänder hundarnas saxar! Vilket hon helt naurltigt tycker att det måste vara dåliga saxar som är så dyra och man kan inte andvända dom till sitt eget, men det var då hon var yngre..

Fina hundar du har, såg bilden då lagt in på sajten. Har tre cockrar själv, två buff och en svart!

Kapten Haddock
0

Hahaha, min dotter vill också klippa sig med hundsaxarna! Tyvärr är min svarta goding inte med oss längre…

Tack =)

medde
0

#13 Barn är barn..

Det svarta jag har är mamma till dom andra två,