Nyårsraketer
Hur gör ni till nyår? Smäller ni raketer eller avstår ni?
Reagerar era hundar på smällare?
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Bella är inte skotträdd och bryr sig inte nämnvärt om att det skjuts hejvilt utanför. Möjligen kan hon ligga och voffa lite för sig själv.
Jag skjuter inga raketer, kanske mest för att det inte intresserar mig. Men lite är det för jag har en bekant som hade en hund som var skotträdd. Stackarn mådde riktigt dåligt hela nyåret och dregglade, flåsade och försökte gömma sig så fort det började.
Jag har inget intresse av att skjuta bort pengar i form av raketer. Lägger hellre pengar på annat…..
Har inga hundar som är rädda.
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Mina hundar har innga probem med smällarna. Vi tränar agilty på en klubb som ligger granne med bårde mintärfält och skjutbanna. Vod det här laget är det härade med allt som smällar har med att göra. Dock är min BC rädd för när det lyser på himlen. Hon får tillbringa den värsta timmaran i källaren där hon inte ser dom.
Vi har aldrig smält rakter för att det finns så många andra hundar som tycker att det är otroligt i behagligt. Sen är det mycket bilagare att kolla på alla andras än att sjukta dom skälv.
En ska som dock iritare mig mycket är att det ska sjuktas fler dagar inanan och efter. Helt onödnigt. Om alla skulle skjuta runt 12 slaget. Skulle det vara mycket behagliagar för att med rädda hundar då de bara kan ge lungade/söva hunden de timmarna. Vad f*n är vittsen med att sjukat i fler veckor när det inte är nyår????
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Vi kommer smälla men ca 800 meter ifrån huset.
Våra djur bryr sig inte om raketer:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har bara en som reagerar på smällar (vår äldsta sheltie) men vi brukar ha stereon på så då är det inga problem. =)
Neiti brukar vara med ute då vi är och ser på fyrverkerierna =)
Tintin skäller om någon i familjen är ute och smäller och någon i familjen är inne. Det går inte att få tyst på honom. Men är hela familjen ute och han inne är det inga problem.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Lillens andra nyår…han reagerar och skäller men verkar inte direkt rädd..skönt det :)
hos min pappa har vi hund och vi skjuter inte men grannarna gör det och han regera inte.
Blir man inte rädd själv utan är lungn brukar hunden också vara det. ;)
Sedan ska man tänka på att om hunden är rädd: Prata inte med den eller klappa den, då förstärker man oftast rädslan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Värsta dagen på året som hundägare. eller rättare sagt att vara hund, våran ena tik är så rädd för smällare att det är ren panik från henne. Hon mår verkligen dåligt och har helt passerat gränsen för rädd.. Hon verkligen mår dåligt denna dag,.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#10 Usch då, stackare som är så rädd
Förstår att det är jättejobbigt.
Kommer ihåg min bekants hund som var så fruktansvärt rädd. Hon gömde sig i källaren flera timmar innan tolvslaget.
Har för mig dom skaffe någon form av lugnande medicin hos vetten på senare år.
Det förslaget har vi bollat med vetten, och kommit fram till att eftersom hon är så rädd. Kan det sluta med förskräcklese att droga ner hunden, eftersom hon är så rädd kan det slå helt fel och hunden kan hamna i chock..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tintin skäller även om det inte är vi. Tror inte att han gjorde det förra året. Men tror det är mer vakt än att han är rädd. Han är väldigt vaktig i vanliga fall med.
Nej ju mer klockan blir desto mer skäller han. För en stund sedan satte han sig mot mitt ben och skakade. Så jag satte igång musik på min dator så nu ligger han och sover. Nu slipper han skälla på allt med. Han har inte gjort så här tidigare år då har han ju inte brytt sig så mycket. Vad har hänt. Tur att det räcker att jag sätter på musik.