Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 5677 ggr
lailaj
0

skriker på natten.

Hej på er.

Jag har ett stort problem med min lilla tik en Amris på två år.

För ca 8 mån sedan började hon skrika/yla ngn gång under natten.Det återkom ungefär 1 gång i månaden.

Idag skriker hon ungefär varannan natt vid 03 tiden,hon skriker några minuter.

Jag har varit hos vet flera ggr och fått droppar mot Öroninflammation,kortison och då har hon blivit bättre och inte skrikit.

Så fort jag slutade med dropparna börjar skriket igen.Det konstiga är att öronen ser bra ut förutom ngt svullen trumhinna.

Hon är för övrigt glad och pigg,äter och dricker som hon ska.

Vet tycker nu att jag ska ta bort henne då han  nu tror att det kan vara en tumör som värker på natten.Finns det ngn här som varit med om ngt liknande.Känner att jag greppar efter halmstrån nu//Laila

Ria74
0

Bella ylar/skriker ibland på nätterna. Vi vet inte riktigt varför hon gör så. Det är inget fel på henne när hon blivit undersökt av veterinär. Detta har hon hållit på med hela livet, från ett halvårs ålder och nu är hon 7 och ett halvt år.

Hon sätter sig upp mitt i natten och ylar långdraget eller skriker. Vi har fått för oss att det är när hon drömmer hon gör så. Hon verkar liksom yrvaken när man tar i henne.

Vet inte om det är samma som med din vovve, men det låter ju som något liknande.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

lailaj
0

Det är precis så min tik gör!Herregud vad jag blir glad att äntligen ngn vet vad jag pratar om.

Vet vill att jag ska röntga henne men jag tror inte på att hon skulle ha en tumör. Tack snälla att du svarade.//Laila

Ria74
0

Jag vet hur du känner. Första gången Bella gjorde det blev jag jätterädd och trodde hon hade fått ett epileptiskt anfall eller något sådant.

När hon var yngre var hon svårare att väcka, man fick nästan ruska henne för att hon skulle vakna helt.

För vår del så har det blivit bättre med åren, hon skriker inte lika ofta nu längre. Det går lite i perioder, ibland kan hon skrika flera nätter på rad för att sen göra uppehåll i ett par månader innan det börjar igen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

lailaj
0

Det låter precis som min tik.Hon kan också vara tyst flera nätter och sen börja igen men ylandet.

Jag trodde med att det var epilepsi först.Det har känts så fruktansvärt sen vet sa att det kan vara en tumör och han tyckte att jag skulle ta bort henne.Men nu känns det mycket bättre.

/Laila

Ressu
0

Här har vi också några hundar som skriker ibland då de sover. Som jag har förstått det hela så drömmer hunden, dvs den bearbetar saker och ting.

Har veterinären röntgat och sett förändringar då? Tänkte det är ju ganska drastiskt att ta bort en hund om den för övrigt äter bra, verkar pigg men skriker om natten. Skriker hon länge då hon skriker?

Hos oss hjälper det att "väcka" hunden dvs tala lugnande och puffa lätt i den så att de vaknar till och då brukar det lugna sej efteråt.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

lailaj
0

Synd att jag inte skrivit hit tidigare,då hade jag sluppit så mkt oro.

Dom har tagit massa prover och gett henne nya droppar till öronen hela tiden.

Nej vet har inte sett några förändringar alls mer än att hon för ca 6 mån sedan hade svullen trumhinna på v öra.

Han har skickat en remiss till Blå stjärnan för röntgen men han tyckte sist jag var där för ca 1 mån sedan att jag skulle ta bort henne pga att hon lider tyckte han.Men hon är en mkt glad och pigg hund förutom skriken på nätterna och inte varje natt för ibland är det lugnt.

Det hjälper med henne också om jag puffar lätt på henne och talar med henne då slutar hon skrika.

Skriken varar bara en kort stund,det handlar inte om minuter.

Men jag hade inte tagit bort henne som han tyckte naturligtvis men det har varit en jobbig tid,man vill ju lita på att vet kan sin sak.

fia-mia
0

Tror inte det är någon tumör, känns ju lite långsökt. Men jag hade nog tagit en röntgen bild i fall att, om inte annat för att stilla min oro.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

wesdi
0

Usch det låter ju inte roligt, om menar att hon verkligen skriker.

Hundarna här hemma (storpudel och jaktcocker) kan ibland morra/bjäffa/gnälla i sömnen…. tassarna/benen rör sig, rycker… de drömmer något då.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

lailaj
0

Hon ylar/skriker långdraget,och det är nästan alltid samma tid på natten dock inte varje natt.Det som talar emot en tumör är att hon är så pigg förövrigt.

Hon är alltid med mig när jag rider,är mkt i skogen och springer,leker med sin hundkompis,äter och dricker precis som hon ska.

Skulle hon verkligen göra det om hon har en tumör?Det som är lite märkligt är att hon skrek inte under tiden hon fick cortison droppar i öronen.