Produkter?
Vilka produkter använder ni till era hundar? Som typ schampo, balsam, spraybalsam, ögon & öronputs osv? Vad rekommenderar ni och vad ska man undvika köpa?
Själv använder vi i schampo och vanligt balsam Ring 5ans olika produkter men K9ans spraybalsam samt silk n´shine använder vi utöver och de har varit superbra. Vi har tänkt gå helt över till K9ans produkter då dessa har fungerat bra samt att de nu finns att fås tag på i närheten.
Ögonputs har jag tyckt om Maxims ögonskölj. Har provat flera olika men Maxims har varit lätt att få tag på samt mildaste hittills.

Schampo jag använder just nu heter Espree och är köpt i djuraffären. Balsam kommer från samma serie.
Något till ögonen har vi inte. Men öronrengöring köper vi hos vetten, vi har testat lite olika sorter.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Jag köpte Bark 2 Basics senast. Melon Cucumber Schampo samt D-Mat All coat conditioner med Anti-stat. Båda är biologiskt nedbrytbara. Har badat BamBam två gånger med detta och är hyfsat nöjd med både schampot och balsamet.
Anti-stat effekt vet jag inte riktigt om det stämmer, men med den torra inomhusluften som är nu, så är både hundar och människor lätt elektriska… Bra utredningseffekt på balsamet, även efter en vecka och pälsen är glänsande.
Har inget till ögonen, men till öronen har vi Otoclean (om jag minns rätt vad det gäller namnet).
Har även en silikonspray som jag använder på torr päls när jag reder ut tovor. Minns inte vad den heter, men den var svindyr i alla fall…
Sen har vi Bamses barntandborste och en tandkräm av okänt märke.
Har stått och hållt i K9:s produkter många gånger, men inte kunnat bestämma mig. Det blir kanske det nästa gång. man får ju prova sig fram.

Vi använde både k9 och silk n shine. Tyckte båda funkade bra. Hade bara schampo och balsam för ställde knappt ut… Till öronen använde vi matolja för att rengöra sedan ett speciellt puder som förhindrade svamp och bakterier…
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus