Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettträning
Läst 2013 ggr
Knutte-love
2012-01-27 20:45
0

Koppel träning.

Ja. Nu kommer den en dum fråga som jag har funderat över när det gäller min lilla Danny. Hur ska jag få han att gå fint i kopplet? Jag brukar lyckas att få hundar att gå fint i kopplet men Danny är värst. Han drar HELA tiden! Jag blir tokig.=( Jag har kört med Godis bara och Klicker och Godis. och när han har fått godiset så drar han igen. Jag vet inte hur jag ska lyckas. JAg har försökt med detta enda sen han var ca 4 månader kanske. och nu är han 9 månader och lite till. Är det någon som kan hjälpa mej med mitt och Dannys problem?

Kramiz Amanda och Danny

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Ressu
2012-01-27 21:12
0

Fredrik Steen har en massa goda tips som du hittar här

Hoppas detta hjälper =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Knutte-love
2012-01-27 21:18
0

Tack ska kolla direkt.:D

Kramiz Amanda och Danny

Kramiz Amanda och Danny!

fia-mia
2012-01-30 18:45
0

Jag skulle fortsätta med klicker och Godis men vända håll varje gång han drar framåt :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Knutte-love
2012-02-01 19:56
0

#3 Åh vad jobbigt det lät.=P Så kan jag testa.:P

Kramiz Amanda och Danny!

fia-mia
2012-02-03 18:34
0

KAn väl förtydliga att du inte ska vända och gå hem utan bara någon meter så han tittar på dig och undrar vad som händer och förstår att det inte lönar sig att dra

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Rachix
2012-02-03 20:08
0

Vi jobbar med samma sak här… det går sakta men säkert framåt. Just nu är jag i stadiet "stanna-vänta" blir det ingen reaktion säger jag "BamBam, gå fint" - då rusar han oftast tillbaka in till min sida… Om inte knackar jag lätt med pekfingret på hans rumpa (vilket han hatar) och det ger resultat… Sen går vi tre steg innan vi upprepar samma procedur… ;)

Bakom mig går de andra hundarna, och jag hör ofta tunga suckar därifrån. Ibland går Molly fram till BamBam och knuffar till honom… :D

Men som sagt det går allt bättre, men det har tagit ett år att komma dit vi är idag. Gå-fint-i-koppel verkar vara det svåraste som finns för vissa hundar. Tror det handlar ofta om att man ska få ner stressnivån på hunden så att den inte är så uppe i varv. Det var där jag började i alla fall.

Tror att de förra ägarna hade flexikoppel… klart att han inte kan gå fint i koppel då. :(

Knutte-love
2012-02-05 17:55
0

# 5 Jo det förstod jag. ^^

# 6 Okej. Skönt att höra att det inte bara är jag som har problem.^^ Vad bra att det går bättre. Önskar att det gick bättre för mej med.:/ Men ska fortsätta att räna nu när jag är hemma ett tag igen.^^

Ja, så kan det vara.

Ingen har brytt sej ens att ta t Danny på promenad..:/ Så han är ju mest på gården. men syrran tycker att Danny inte kan gå i koppel så han får inte följa med. :/

Kramiz Amanda och Danny!

SusannAlg
2012-02-09 11:45
0

Har också en drag-hund….. så jag tar också till mej tipsen! Tack!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken