Lillen fäller...
Börjar tycka det är ett problem med att han fäller så mycket..gör ju inget annat än sopar och tar bort med klädrulle på allt…fäller era lika mycket? hur gör ni för att minska fällandet? kammar med trimkam?
Ja till & från. Just nu fäller hon inte mycket.
Men är värst mot våren och mot vintern när storfällningen är :/
(har sankt bernhard).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fäller lite på våren och hösten. Annars inget alls och jag menar det verkligen. Ingen hundpälsen varken på kläderna eller i sängen. Jag som känner av allergi mot vissa hundraser känner ingenting. Utom litelite när han fäller.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Beror på om det är underull eller pälsen i övrigt. Till underullen har jag en s.k. Furminator - bästa köpet jag någonsin gjort. I övrigt så borstar jag och rycker bort håren på dom.
Har sån tur att de oftast fäller allt på en gång, så då är det krafttag ett par veckor och sen är det över. Men det är ju inte så kul ändå med hår överallt.

Just nu fäller Bella sitt vita hår. De är hår precis överallt *suck*
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#3 Ja den är toppen! Fick en i födelsedagsrpesent av mamma :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Våra cockrar fäller ytterst sällan då pälsen hålls nästan hela tiden i topptrim inför utställningar. Men de gånger då de lossar så änvänder även vi furminatorn. Funkar toppen =)
Aha okej…tackar er för tipset..jag har en sån men får ta och använda den märker jag…:)