Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 4410 ggr
Astell
0

Kastrering

Undrar om någon har erfarenhet av cockerhannar som blivit kastrerade…om det blir ngn speciell förändring?

Ressu
0

Nu har jag själv ingen cockerhane som är kastrerad, men i överlag så gäller det ju att se efter med maten då kastrerade tenderar lägga på hullet. De flesta blir också lugnare av kastrering, dvs de har inte lika mycket revirmärkning samt så behöver de inte hävda sej lika mycket.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
0

Jag har heller inte någon kastrerad hane. Har bara erfarenhet av kastrerade katter och som Ressu skriver så har dom en tendens att äta mer. Så det gäller att passa vikten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Astell
0

Okej..tack för era svar…jag har hört att pälsen skulle bli sämre…jag avvaktar och ser hur Lillen blir när det är löptider här…han är 2 nu och tiken härintill har löpt…det är första gången han har reagerat starkt på det…

Viccan92
0

Samma här men vet inte var tiken bor. Håller på att få panik.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

urfaren
0

Har kompisar som har kastrerade cocker och största förändringen på just cocker är att de får valppäls. Jättemjuk päls som tovar sig satan. De flesta får raka sina cockrar efter kastrering…

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Astell
0

Viccan det är över på någon dag det värsta…

Urfaren…oj det var ju inte så lyckat..tror han får var okastrerad…

Viccan92
0

#6 Det har hållt på i runt 2veckor. Han rider på katterna och har de senaste dagarna pinkat inne med.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ressu
0

Pälsen kan man "arbeta" upp till en bra standard med rätt foder och i värsta fall fodertillskott. Har en sheltiehane som t.o.m fick bättre päls efter kastreringen bara pga av att fodret vi gav då skulle motarbeta dålig päls. Dessutom får han i dagens läge laxolja som gör stora underverk mot torr och stripig päls =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus