Jakt träning!
Hej alla!
Är det någon som håller på med Jaktträning? Jag är sugen på att börja med min amris, men kan värkligen inget om det. Har vart sugen på att börja träna och leta efter passande kurser väldigt länge. Har inte hitta något passade. Ja, knabbt någora kurser alls. Det få jag har hitta har vart anligen för långt bort, för dyrt eller jag har vart upptaget(främst av agilitytävlingar)
Så nu undaran jag: hur mycket ni träninar och hur lånt ni har komigt. Är även intreserad av att veta olika träningar och kurser som ni tycker är bra.
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Med Neiti jagar vi skogsfåglar så har hon även genomgått anlagsprovet för spaniels. Tanken är nog också att vi ska börja jaktträna valparna till hösten. Dock går vi inte på några kurser utan tränar de själva.
Roligt att fler vill jaktträna sin cocker =)
Yepp. Wesslan tränas och prövas i provformen fältprov.
Första säsongen (2010) gick det över förväntan bra… så hade vi (jag mest, då detta är/var en helt ny gren/prov för mig) tränat och kursat i massor. Wesslan klarade enkelt vatten och vatten vid samma tillfälle, blev godkänd i grundprovet, tog ett 1a pris i nkl fältprov på sitt allra första prov… jag kände mig för grön för att genast gå upp i nästa klass så vi gick några till prov i nkl. Sista provet vi startade det året blev i ökl fältprov och där lyckades vi ta ett 2a pris. Vi provade även på *praktisk* jakt (skogsfågel) några gånger.
2011 … blev mer agility (där det också gick över förväntan bra på tävlingar) och mindre jaktträning, vilket visade sig på de få fältprov ökl vi startade … en hårt arbetande liten svart duracellkanin glömde lite vad stadga är så…. då går man inte till pris. Med så osäker stadga var det ingen idé att anmäla sig till fler prov. Hem och träna!!!
Nåja, Wesslan fyller 3 i år och i år ska det tränas mer jakt…
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Vad kul! ;) jag ska skälv börja en jaktkurs i mars och känner mig grymt taggad. Har som sakt ny imon dätta!
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Hitta denna bild då jag gick genom mina mappar =) Såhär lärde sej Neiti jaga (samtidigt som matte tog jaktkortet) 

Haha :) rut gillar ochså bocker, men hon blir så ivrig när hon läser att hon äter upp boken! ;)
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Neiti har nog gjort lika som yngre. Otaliga Hälge serieböcker och en och annan matbok har rykt samt bibeln blev välstuderad (i småbitar).

Jag tro Rut har som mål att läsa alla pappa gamla kasliker 
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se