Nu ryker dem!
Tintin har nu dem senaste två veckorna varit väldigt intresserad av katterna med andra ord han rider och juckar på dem. De älsta säger ifrån medan lilla Puff på sex månader tycker det är jätteroligt. Han tror att Tintin leker. Detta leder till mycket gnäll och bråk. Svårt att få Tintin att sluta vilket ofta leder till att jag måste ryta till ordentligt. Vilket annar händer…. ja aldrig.
Han har även kissat inne 5st gånger senaste veckan. Så minsann om det inte blir någon förändring i helgen så ringer jag veterinär och beställer kastrering på måndag. Klarar inte av att ha det såhär. Hade jag tänkt att prova att ställa ut igen men får helt enkelt strunta i det.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Låter ju som att en kastrering är en bra idé.
Nu har jag bara en tik, men har vänner med hanhundar som var i princip odrägliga innan dom blev kastrerade. Precis som du beskriver så juckade en av dom på allt den kom åt, katter, människors ben och till och med armstöden på soffan.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
#1 Vi är igång på tredje veckan nu. Igår kväll så var han visserligen otroligt stressad (någon sov i mitt rum nämligen och tre kalas på två dagar till och med jag var trött). Han var på fem av sex katter och min pojkvän. Han har liksom aldrig gjort något sånt innan så varför börja. Någon vecka har hänt tidigare men då max en vecka. Men nu är jag trött på det. Så idag ska jag ta reda på vilka tider jag kan och så ringer jag imorgon.
Tintin ska kastreras imorgon. Får inte skjuts hem så ska ta buss hem med en nykastrerad hund. Låter inte så lockande om jag ska vara ärlig.

#3 Nej, det kan jag förstå att det inte gör. Vet inte hur det är efter en kastration, men när Bella har varit sövd för sina öron är hon i regel väldigt trött när vi kör hem. Hon vill helst ligga i baksätet eller i knäet på mig och sova.
Lycka till imorgon både med kastreringen och med bussresan hem.
#4 Jag får väl bära honom till bussen och sedan får han ligga i mitt knä. Tar med en filt med för han fryser i vanliga fall. Gå runt 1km sammanlagt med en 13kilos hund. Tack jag kommer att behöva det.
Hur har det gått idag?
#6 Jättebra vi fick skjuts hela tiden som tur var. Enligt vetenären var det inga problem alls. Dem sa att han troligen skulle vara ledsen eller gnällig eller ja inte sig själv under kvällen. Han är helt sig själv. Nu sover han men tidigare sprang han omkring med bollen och tiggde mat. Det första han gjorde när vi hoppade in i bilen var att sno min lillebrors macka. Så jo han mår bra. Så det blir cocker promenad på söndag. Bättre än vad jag någonsin hoppats på. Har köpt hem Eukanuba ligthfoder med.
Skönt att höra att det gick bra!
Roligt med cockerpromenad =)

Vad skönt att det gick bra 
Jag minns att dom sa att katten skulle bli gnällig och sakna kulorna, men det har aldrig märkts på honom alls. Det är nog ganska individuellt om dom märker att dom blivit av med något eller inte.
#8, 9 Tack jag himla skönt. Var lite orolig när jag lämnade honom kan jag säga.
#8 Ja det ska bli jätteroligt. Är så snällt av dem att tillåta Tintin trots att han är amris.
#9 Jo är väl det. Kan inte minnas att någon av katterna sagt något heller när dem kastrerades. Inte kaninen heller men dem brukar ju inte prata så mycket.
#9 Sa veterinären till mig med när min katts kulor rök, men var ingenting :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 Helskumt. Dem kanske bara säger det att det kanske kan hända men att chansen inte är så stor.
#12 Ja de kanske nämner det just för att det kan hända, eller så har vi haft tur ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 Ja fast jag har heller aldrig hört om det. Så jag blev lite förvånad när hon sa så.