Beskriv din drömhund!
Hur vill ni att er drömhund ska vara? Kort eller långhårig, arbetsnarkoman eller soffpotatis eller kanske en blandning av de två. Möjligheterna är oändliga. =)
Min sheltie Ressu är ganska långt den drömhund jag vill ha. Han älskar att arbeta med föraren, han kan ena dagen ligga på soffan och slappa medan nästa dag ge järnet på träning eller tävling.
Han är underbar med människor och barn, han hälsar men är inte framfusig (därför jobbar han som terapihund också). Han startar aldrig bråka med andra hundar, men kan säga ifrån om det behövs.
Han är lättlärd och en liten arbetsnarkoman som ger 200% då vi tränar. Han är annars i perfekt hälsa men tyvärr börjar bakbenen bli sämre på han. Det enda som jag egentligen vill andra på är att han har hemma lite väl lätt att ta till skall. Bifogar en bild på Ressu
Pälstyp: Korthårig eller "medel"
Storlek: Helst medelstor eller stor
Färg: Spelar ingen roll, dock helst inte helsvart eller helvit (dock älskasr jag helsvarta schäfrar)
Kön: Spelar ingen roll
Personlighet: Lugn inne men aktiv ute. Inte behöva 5-6 timmars promenad varje dag och massa träning utan 1-4 timmars promand/dag och aktivering några dagar i veckan t.ex spår, lydnad, agility eller lknande :)
Och såklart, en viktig sak: Människo glad ;) Men ändå lyssna på matte.
Lillan tycker jag är min drömhund på många plan, dock minus för hon är osäker mot människor
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.