Hälsoproblem
Man slipper ju tyvärr aldrig undan att ens hund blir sjuk. Så därför tänkte jag att vi kunde skapa en tråd var vi kan diskutera olika hälsoproblem och vad man kan göra åt dessa, endera för att bota om möjligt eller för att bara underlätta.
Cockern tenderar att ha rinnande ögon, har någon av er dessa problem? Hos oss börjar de rinna på de flesta vid hård blåst och det brukar då sitta i nån dag. Vi har dock inte gjort annat än putsat, kanske någon annan har några andra tips?
Inte vad jag har märkt.
Däremot märkt lätt för att få mycket skit i öronen, så behöver rensas ganska ofta.
Någon mer som märkt det?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ögorna rinner på mina med :) ett tag var det väldigt mycket. Då köpte vi kocksaltvatten och spruade det in i ögrona en gånng om dagen och det överdrina flöade av gänng slutade efter ett par dagar.
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se

Inte rinnande ögon, men däremot blir det lätt såna där grå-genomskinliga slemklumpar. Brukar ta bort dem med en pappersbit. Vår förra hund hade också det, så vanan sitter i.
Inte heller några öronproblem (peppar, peppar). Det enda han haft hittills var någon form av fuktexsem samt att vi varit inne en gång till veterinären och tömt analsäckarna.

Vi har inga ögonproblem, men väl öronproblem. Bella får svamp i öronen och sen kommer inflamationen som ett brev på posten.
För övrigt är hon en ganska frisk hund, har nästan aldrig problem med något.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Tintin ögon rinner. Veten rensade tårkanalen på honom och sedan blev det mycket bättre. Men det rinner fortfaranden men mycket mindre.
Sen är det ju allergin med men med bad så märks inget. Förutom det är han helt frisk.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast