Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: beteende
Läst 3389 ggr
Ressu
0

Beskriv din hunds lynne

Hur är din hund i vardagen? Hur är den bland folk, kända som okända och hur reagerar den i olika situationer?

Tänkte det kunde vara intressant att jämföra lite olika hundar (inom samma ras och andra raser) lynne.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

nåldynan
0

Snäll, men med mycket egen vilja. Dock mycket lättlärd om man vet hur man skall tas med henne. Älskar alla människor hon ser. Gör vad som helst för en godisbit. Aktiv och energisk. Perfekt om man vill ha en hund som är energisk och kan hänga med på familjens aktiviteter. Trots att hon är en hund med energi så är hon perfekt med barn. På något sätt förstår hon att med små barn leker man försiktigare. Hon är en labrador :)

Viccan92
0

Glad är väl det bäst ordet. Han är nästan alltid glad. Fast han morrar ofta åt andra hundar. Sen gillar han inte min granne av någon anledning. Vet inte varför riktigt för han är snäll. Annars är han löjligt glad nästan hela tiden och ska leka mycket. Allt går att leka med. Enda gången han inte är glad är när jag lämnar honom någonstans. När jag är på övervåningen så sitter han i trappan och väntar. Spelar ingen roll hur länge jag är på övervåningen. Mattegris med andra ord.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ressu
0

Neiti - Matglad social hund som älskar alla människor och hundar. Vattentokig, skogsglad och trivs bäst då hon får jaga eller spåra. Kan vara så in i syndens envis och tenderar testa sina gränser nu som då.
Lite avvaktande då det är något som hon inte förstår, men går ändå fram och kollar. Neiti är då en Engelsk cocker spaniel

Merja - Väldigt matglad översocial hund med ADHD =). Men så är hon ju bara valp ännu. Hon älskar alla människor, men är lite försiktig med hundar som är för framfusiga, men annars går hon gärna fram och busar. Hon tar gärna kontakt med föraren och är för att vara en cocker väldigt mjuk. Matte lite funderar om hon eventuelllt tror hon är en sheltie istället för en engelsk cocker…

Kalle - Matglad, även han översocial klumpfot som gärna talar med allt folk och alla hundar han ser. Lite avvaktande i nya situationer men glömmer snabbt sina rädslor. Kalle är inte lika envis som sin mor (ännu iaf) men kan nog även han sätta sej i protest. Kalle är en engelsk cocker.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Emlielki
0

Julius, Engelsk cocker spaniel född sep 2010
Matglad, översocial klumpeduns utan kolla på sina tassar. Han älskar allt och alla och är en sån hund som man inte kan bestraffa, för all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.
Han är en mammagris som tyr sig till mig. Han är dock lättövertalad och kan följa med en främling utan problem. Han älskar hundar och fungerar bra ihop med alla hundar vi hittills träffat. Bra hundspråk.

Sankari, Finsk Lapphund född sep 2009
Hyper bråkstake som skäller på allt och alla men älskar ändå att leka med dem som vågar. Få ägare vill låta sina hundar träffa honom då han beter sig otroligt kaxigt och högljut innan de får mötas..
Kräsen när det kommer till hundmat.
Lättlärd och intelligent. Måste utmanas mentalt för att inte riva hela lägenheten.
Rymmer gärna när han motförmodan släpps lös utanför inhägnader.
Otroligt självständig.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Fridaaaa
0

Svärmors cocker: Snäll, människoglad och älskar att bära på saker!

Vår hund (sankis): Osäker mot främmande, kelsjuk och busig

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Bella: är glad, ett matvrak, en diva som helst vill stå i centrum får hon inte det berättar hon det högljutt genom att skälla, pipa och gnälla.

Hon är otroligt lättlärd både på gott och ont. Lite reserverad mot andra hundar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar