Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: foder-mat
Läst 4897 ggr
Ressu
0

Vad ger ni för hundmat?

Vad ger ni er/a hund/ar för mat och ni får gärna berätta varför det blev just detta foder.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Fridaaaa
0

Vår sanktis får Carrier, en blå säck ^^,

Hade doggy prof. extra aktiv innan, men sedan beslutade vi oss för att testa ett bättre foder och då blev det carrier :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loveradio
0

Min Boxer äter Magnusson meat & biscuit junior. Ville ha ett foder med hög kötthalt och som är är svensktillverkat.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

wesdi
0

Jag råfodrar/barfar mina hundar.

Hälsningar Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

wesdi
1

Skäms Oj glömde skriva varför jag valt att barfa.

För att ha kontrollen över vad mina hundar får i sig, för att själv kunna bestämma om jag vill ge närproducerat, ekologist, egenodlade grönsaker osv.. grönsaker osv. För att på så sätt mer veta råvarans ursprung.  För att kunna ge dem variation i proteiner, fett, mineraler och vitaminer. För att slippa ge dem konserveringsmedel, färgämnen, hydrolysater, ärtor, majs, spannmål och andra konstigheter många torrfoder innehåller.

Det finns så klart bra torrfoder (vad jag tycker är bra), men flertalet av dem får ett skyhögt kilopris, det kilopriset vägrar jag betala.

Fryst färskfoder finns också, använde jag tidigare men.. övergick till att helt barfa istället.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Letfors
0

Vicky: Amris 13 år Hon äter hills W/D för att det är de ända fodert hon tål. Vi har haft välidgt probelm med henens mage och var nära på att få ta bort henne. Nu mår hon fin fint på hill lite hård bland bara.

Rut: Amris 3 år Hon äter provplan abdult lam och Ris, för att jag tykcer att det är ett bra foder med högkvalite, lam och ris för att det är den hon gillar mäst och med minder fett i än de andra och det gör att hon kan äta mera utan att gå uppi vikt. Jga vill ha en störe giva då henns mage inte gillar att vara tom

Cinco: BC 9 år Hon äter Doggy prof Exstra för att det är den ända av 1000 foder som vi har tesat som får henne att inte fisa eller vara lös ofta.

Som ni märler utgår jag ifrån av som mina hundartål och mår bra av att äta, jag sirrar mig inte bild på hennes hållsförtäkingen utan på skitarna och hundarans måde.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Ressu
0

Jag ger numera 1st Choice åt mina hundar. Att det blev detta foder var egentligen ena hundens uppfödares förtjänst.

Ressu har haft stora problem med magen och vi har försökt det mesta utan vidare resultat men nu mår han toppen av detta foder samt så har han fått en helt underbar päls. Dessutom hålls han i vikt trots att han är kastrerad (så gör även Poitsu).

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Viccan92
0

Vi håller på att gå över till Eukanuba ligth foder men vi blandar just nu med Arion. Bytte till Arion strax innan kasteringen och sen när han väl var kasterad så sa hans uppfödaren att brorsan hade gått upp jättemycket vid kastering så köpte ligth foder med. Så istället för att gå upp har han gått ner i vikt och är nu precis lagom. Fiser dessutom lite mindre.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Rachix
1

Vi ger Nordic färskfoder som huvudfoder och Orijen torrfoder som komplement. För mig är det viktigt med bra råvaror och högt köttinnehåll. Sen märkte vi att Lizzy förmodligen är glutenintolerant (ej testad), då hon blir dålig i magen av allt med vete i. Sen är Molly kräsen och äter dåligt, så då är det viktigt att fodret faller henne i smaken. BamBam äter ju allt (även kattsand och ensilage) så för hans del handlar det mest om lång mättnad… vilket kanske inte går att uppnå med något foder alls.

Sen är det ju ett plus att de blivit otroligt fina i pälsarna och att de har energi och mår bra med det här fodret. Lite fisiga kan de vara ibland, men jag misstänker att det snarare beror på viket hundgodis de har fått…

[VeronicaI]
0

Jag ger min Royal Canins medium Sensible eftersom hon har otroligt känslig mage och det fungerar så himla bra. En gång provade jag att byta mycket försiktigt men det fick jag ångra grovt för det var inte bra för henne så nu vågar jag aldrig mer byta foder.