Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettkennel-valpar
Läst 2054 ggr
Ressu
0

Vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hos vissa uppfödare så får man ju inte välja valpen själv utan den blir vald åt dej. Vad tycker ni om det?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Rachix
0

Nja, jag tycker ofta att det känns som om det "klickar" med vissa hundar, så jag skulle vara väldigt tveksam till att få valpen vald åt mig. Vill välja själv.

wesdi
0

Det tycker jag är helt ok. Av den anledningen att jag då berättat för uppfödaren om mina intressen, hur ev. hundflock ser ut hemma och vilken *typ* av hundvalp jag själv tror passar mig. 
Uppfödaren umgås med och ser valparna hela tiden, kan följa deras utveckling på ett helt annat sätt än vad jag som valpköpare, som kanske bara besöker uppfödaren två gånger (en första titt och sedan när valp ska hämtas hem).

Uppfödaren kan därmed föjla varje individ, se vad som händer de sista veckorna med resp. valps utveckling och på så sätt matcha valp och valpköpare.

Senaste valpen (Wesslan)… där hade jag väl fått ändra mig och tagit en annan hane än den som uppfödaren föreslog men… jag tyckte hon hade gjort ett bra val, jag fastnade för samma valp (även om de alla var otroligt jämna).

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Viccan92
0

Om det inte är så att det klickar med en valp så hade jag helst velat att uppfödaren valde åt mig så jag fick rätt valp för det jag vill ha den till.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
0

Jag tycker att man ska få bestämma med uppfödaren inte att uppfödaren bestämmer åt en :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Astell
0

Det beror ju på…en del tingar en valp tidigt då kan uppfödaren göra det men när man kommer och tittar vid 2 mån ålder då tycker jag att man själv ska få göra det…