Inkallning?
Vad är den bästa metoden för inkallning?
Har en cocker hane hemma som jag tränat nu i snart två år på att försöka få honom att komma när jag ropar, många har gett mig råd, men ingen har lyckats förklara tillräkligt tydligt vad dem menar och råkar jag göra ett litet felsteg så hugger han mig riktigt hårt!
Snälla hjälp mig…
Tack på förhand :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Ja, jag har kört med löplina, han lyssnar visserligen med Godis, men eftersom det inte har blivit någon förändring på honom så känns det som om det inte riktigt funkar.
Jag körde hela sommarlovet med inkallning m löplina, först tyckte jag att han skötte sig bra, så lade jag in ett störnings moment, en okänd människa som går ca 100 meter bort från hunden och då förstördes allt och då fick jag börja om från ruta ett igen.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag gjorde så att vår hund vad lös från från början, och gömde mig osv så att hon kunde leta upp mig och så för att hon skulle lära sig att hålla koll på mig (inte roligt att bli själv hehe) men även i löplina. Kalla in 1 gång, kommer inte hunden: hala in och ge Godis och göra så tills hunden fattar att: Åh matte/husse ropar = beröm :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Viktigaste är att inte låta hunden misslyckas i träningen. Har du något inhägnat område du kan åka till?
För att få hundens uppmärksamhet bör man göra sej intressant. Vet du att kommandot KOM inte kommer att lyckas försök att undvika använda det så att hunden inte lär sej att ignorera kommandot,
Ropa hundens namn och då du ser att hunden kollar på dej hoppa, lek var rolig och då hunden kommer MASSOR med beröm och släpp hunden lös igen. Det är många gånger det som brukar göra att hundar inte vill komma på inkallning för att det brukar betyda slut på det roliga!
Hoppas det reder upp sej för er! Lycka till!