Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettövrigt
Läst 1841 ggr
Ressu
0

Vår- och sommarplaner

Hur är det med era vår- och sommarplaner! Har ni hunnit börja planera något ännu?

Vi har några utställningar inbokade samt så smekmånaden börjar vara planerad, gäller nu bara att få den bokad som vi tänkt =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Fridaaaa
0

Har inte hunnit planera in något ännu :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Vi har inte heller hunnit planera något ännu. Vi får se vad det blir :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Letfors
0

Tanken är att under våren och försommaren träna upp Rut igen efter en länger skadeperiod för att kuna börja tävla agility igen sennar i sommar.  Eftersom jag inte vat när exkast när vi kan börja tävliga, så vet jag inte lika trävligar jag kommer att åka på, men vi hoppas att åka på Uppsala,(tripp till huvustaden) sen vill värmlandesrallet och ev bruksläger, så två veckor länger upp i landet hoppas jag på-

// Anna

Lefors.webb.se

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Viccan92
1

Blir Finland med pojkvännen och hans familj i ca två veckor. Sen flyttar vi upp till Stockholm. Något annat är inte planerat än. Ev en amristräff om vi nu lyckas komma på dem och att den är rätt månad.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ressu
0

#4 Vart i Finland ska ni?

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

#4 Flytta ihop redan? Förvånad (ursäkta att jag låter förvånad).

Viccan92
0

#5 Vasa och sedan ja där runt omkring skulle jag tro.

#6 Japp men då när vi gör det har vi haft kontakt i ett år. Vi började ju prata i augusti. Tog bara ett tag att få ner honom. Är så dyrt att åka upp och ner hela tiden dessutom.

Fridaaaa
0

#7 Ja det blir det ju. Hur gör du med kaninerna då? :)

Viccan92
0

#8 Får bara plats med två till hos honom tyvärr så resten måste jag sälja. Han har ju två egna med. Fyra är väl vad vi kan klämma in.

Fridaaaa
0

#9 Aha han har med kanin :)
Okej trist att du måste sälja.

Viccan92
1

#10 Japp och katt. Fast inne då. Mina ska få bo ute på hans balkong.

Jo det är det. Känns lite jobbigt.

Ressu
0

#7 Bor själv i närheten av Vasa =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Tess.
0

Hej!

Jag är ny här på sidan…Jag har en cocker kille på 14  månader..som jag nu går tävlingslydnad med ..och hoppas vi hinner med några tävlingar i sommar (vi har tränat en hel del innan vi börja kursen)..Men känner att vi behöver lite tips och hjälp med några moment…

//Tess och Roy

//Tess och Roy

http://encockersvardag.blogspot.se/

Viccan92
0

#12 Vad roligt då kanske vi kan träffas.

Ressu
0

Välkommen hit Tess! Hoppas du kommer att trivas här hos oss! Är det något du undrar över så är det bara att fråga annars så hoppas jag att vi ses bland trådarna =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Ressu
0

#14 Det vore väldigt trevligt =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Tess.
0

#15 Tack :) ..

//Tess och Roy

http://encockersvardag.blogspot.se/

Viccan92
1

#16 Min pojkvän vet var byn eller staden du bor i ligger. Får ursäkta men han var så nyfiken på om han kände dig så jag kollade din hemsida. Men nej han vet inte vem du är.

Ressu
0

#18 Ingen fara =) Jag är inflyttad sen typ 5 år tillbaka så jag är inte ortsbo =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Viccan92
0

#19 Jaha. Min pojkvän är ju inte född i Finland men hans föräldrar är det och han har mycket släkt där. Ska bli himla roligt att åka dit. Finland ska vara jättevackert.

Ressu
0

#20 Det finns nog en hel del att se här i kusttrakterna =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Viccan92
0

#20 Jo han har sagt att vi ska titta vid havet och ha piknik och så. Vi skulle till något ställe med och grilla. Kom inte ihåg vad det hette. Hur är det med hundar och bad. Får dem bada var som helst eller finns det vissa speciella ställen?

Ressu
0

#22 Det är så olika på var man är, men i Vasa finns det en skild hundstrand.

// Ressu
kennel Westtorpets

Viccan92
0

#23 Jaha vad bra då vet dem nog var det ligger. Min pojkväns föräldrar har med sina hundar med och den gillar att bada. Just nu är det osäkert om hur det blir. Jordbruksverket har sagt olika saker till mig och hans mamma så vi vet inte vad som gäller.

Ressu
0

Det kan jag hjälp med =) HÄR hittar du reglerna för att för in en hund i Finland =). Jordbruksverket har egentligen bara att säga till om då det gäller införsel till Sverige, men man tycker ju de borde veta eller kunna ta reda på vad som gäller för de andra nordiska länderna! Men det är Evira som har hand om bestämmelserna för att föra in i Finland så läs länken (som är på svenska) så ser du vad som gäller =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Viccan92
0

#25 Då blir det problem. Ingen av hundarna är rabiesvaccinerade. Dumma jordbruksverket som sa att det inte behövdes. Enligt dem så behövdes det inte pass heller. Hur i hela friden ska vi göra nu. Jag vill inte lämna Tintin hemma hos mina förärldrar i två veckor.

Ressu
0

Äsch då!

Rabiesvaccination är obligatorisk om man ska resa utomlands. Likaså passet samt avmaskningen gjord av veterinär!

Kan bara inte förstå varför Jordbruksverket sa att ingen rabiesvaccination är nödvändig, de om någon borde ju veta det!

// Ressu
kennel Westtorpets

Viccan92
0

#27 Men vi ska över en runda iaf. Får väl bli en snabbis annars.

Jo jag håller med. Vi som hade sett fram emot ett par underbara veckor i Finland och bara ta det lugnt.