Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettköp-sälj
Läst 1594 ggr
Itchy
0

[lånas/hyres] hundtrimmer

finns det ngn vänlig själ här inne på cocker spaniel iFokus som har en bra pälstrimmer att låna eller hyra ut för en dag ??

min mor har tyvärr inte skött pälsvården på sin amris på senaste tiden då hon varit sjuk, och idag när jag såg honom så var han full av tovar som är omöjliga att karda eller borsta ur, så han behöver en renrakning så fort som möjligt, men varken jag eller hon har en trimmer som är kraftfull nog att klippa hundpäls, och jag saknar ekonomi för att köpa en :(

jag kan betala en slant för att få hyra en trimmer, bara han blir av med tovorna så är jag glad

(jag har försökt klippa med sax, men han är livrädd för saxar sen hans förra ägare klippte honom i örat som valp)

You can't spell Bitchy without Itchy

Viccan92
0

Oj stackare hund. Var finns ni? Vet inte om jag vill hyra ut men bor du i närheten så finns säkert någon uppfödare eller så som kan hjälpa dig att klippa annars.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Itchy
0

vi finns i örebro, och jag har mailat runt lite till uppfödare, och ska rnga runt till lite hundsalonger imorgon & höra om de har ngn trimmer att hyra ut, jag hyr helst en trimmer & trimmar honom själv (jag har stor erfarenhet av det) då hunden verkligen inte tkr om att bli klippt/trimmad & ofta gör sitt yttersta för att komma därifrån, och det skulle bara stressa honom ytterligare om en främmande människa utförde det :(

Ressu
0

Oj stackars vovve! Hoppas det reder sej för er!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Viccan92
0

#2 Håller med Ressu. Är jobbigt när det blir så.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Itchy
0

jag skäms så över att se honom med alla tovar…och kan inte förstå att någon av mina syskon inte hjälp till att borsta honom…och det gör inte saken roligare att veta att han kommer att fira sin 9års dag (11/4) full av tovor, men jag gör allt vad jag kan, men då jag inte ser honom mer än ett par ggr i månaden så är det tyvärr inte så lätt :(

Ria74
0

Tyvärr har jag ingen trimmer jag heller. Det enda tips jag kan ge dig är att om du inte får tag i en hundtrimmer så är det kanske lättare att hitta en fårklippningsmaskin.

I nödfall funkar även det, även om det inte blir så himla vackert klippt kanske. Men huvudsaken är ju att vovven blir av med sina tovor.

Lycka till!

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Pälsen kan bli ett jättestort förtret hos cockern, speciellt om den börjar tova! Hoppas du får tag på en trimmer! Berätta gärna hur det gick för er!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus