Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: sjukdomar-hälsa
Läst 1409 ggr
Ressu
0

Kennelhosta och andra sjukdomar

Vaccinerar ni mot Kennelhosta?

Vad använder ni för andra medel / vacciner för att skydda era hundar mot sjukdomar / parasiter?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ria74
0

Ja, Bella vaccineras mot kennelhosta. En gång om året får hon vaccination hos veterinären, minns dock inte exakt vad det är hon vaccineras mot.

Får plocka fram vaccinationskortet och kolla.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Letfors
0

Skälvklart! Om det finns vaccin värför inte vaccinerats, de gäller bårde hundaran och mig skälv. Då vacine inte kan få minder effekt av massa anväding som pencelin kan få.

Jag tävlar reglebundet och mina hundar möter ofta nya hundar så jag vill se till att ha ett bra skydd. Har redan fått ställa in många tävlnligar pga skaor då vill jag inte göra det för en sjukdom som går att vaccinera dom emot.

Jag förstår värkligen inte meniskor som inte vaccinerar om de går, jag finer inget argumet för att inte vacinera. Pängar? om man inte har råd/vill inte lägga pängar på en spruta, så tycker jag inte att man ska ha hund. Hunden ska alltid prioteras så att den får sina behov uträttade och den bästa möjliga standra som går(ej exsterm lex, med kläder). Du har valt att ha hund hunden har inte valt att ha ägare.

//Anna

www.letfors.webb.se

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se