Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 2532 ggr
fia-mia
2011-03-15 18:43
0

En vanlig dag

Hur ser en vanlig dag ut för dig och din cocker?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Ria74
2011-03-15 20:58
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En vanlig dag börjar med att Bella väcker mig i regel. Sen vill hon ut med en gång för en snabbkissning.

Dags för frukost, numera får hon fil eftersom hon lätt kräks när hon är tom i magen. Sen går vi ut på en lite längre runda. Efter det så åker jag till jobbet och mina föräldrar har hand om henne.

På kvällen när jag kommer hem så är det tid för en långrunda igen. Gärna med lite träning eller bus. När vi kommer hem så är det mat för oss båda.

På kvällen när jag sitter vid datorn brukar hon få leta Godis som jag har gömt lite här och där i huset. Sen busar hon med kattorna och slappar i soffan Glad

En kissrunda innan vi ska sova och sen brukar hon vara ganska redo för sängen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Luciferchild
2011-06-07 12:51
0

En vanlig dag för oss brukar börja med att jag vaknar med fanny som ligger sked med mig, eller ansikte mot ansikte. Hon pussas och vill gosa. Vi går upp och äter frukost. Sen går vi ut. Ibland får man lyfta ut henne till hallen för hon vill sov mer. Sen kommer vi hem, och jag åker iväg. Sen kommer jag hem vid 3 tiden och vi går ut igen, leker och busar med bollen, som är det bästa hon vet.

Vi kommer hem och vilar lite.

Sen blir det middag och Fanny sitter som vanligt precis vid fötterna och vill ha ngt eller så snor hon när man tittar bort..

Sen på kvällen går vi en promenad, en längre då när det inte är så varmt ute.

Sen kommer vi hem, kollar lite på tv eller för något annat. innan det är läggdags går vi ut och kissar, sen lägger vi oss i sängen, och Fanny ligger antigen mellan mig och min sambom på en egen kudde. Eller vid fötterna. =)

Sen är de inte alltid jag åker iväg alla dagar och då går vi ju flera små promenader, och självklart får hon många små promenader när jag kommit hem innan hon får sin kvälls promenad.

Nu när det är så varmt orkar dom ju inte gå så långt.
=)

Med vänliga hälsningar  My

Rachix
2012-04-23 09:36
0

Gammal tråd det här, men lite intressant tycker jag. Vår dag börjar med att jag släpper ut hundarna i trädgården kring sex-sju. Innan dess har jag alla tre i sängen och på mig. Minsta antydan till att jag är vaken gör dem glada och busiga. De är min väckarklocka… De två blandraserna busar runt medan cockern kissar snabbt och rusar tillbaka till mig eftersom han vet att det är frukost efter morgonkisset. Inne äter de frukost och går sedan och lägger sig igen medan jag försöker väcka min kropp till liv. Vid 9 går vi morgonrundan om jag är ledig eller börjar sent, annars går min sambo den rundan. Efter den brukar de vara rätt nöjda och lägger sig för att sova igen. Vi är ute ca 1-1 1/2 timme. Framåt eftermiddagen tar vi ytterligare en promenad. Under promenaderna brukar jag lägga in lite träning eller lek. Kan vara stanna, stå, vänta, ligg, fot etc eller att de får hoppa upp på stubbar elller över stockar. Ibland tappar jag en vante och ber dem hitta den. Vid fyra är det mat igen, och efter maten sover de eller busar på egen hand. På kvällen blir det bara bus i trädgården och lite träning i sök, spår eller lydnad, beroende på vilken hund som står på tur för träning. Har funderat på att köpa lite agility-hinder och ha i trädgården, men det har ännu så länge inte blivit av. Innan jag går och lägger mig vid tio släpper jag ut dem en stund. Sen kryper vi ner i sängen. De två stora hos mig och cockern i sin korg bredvid min säng.

Fridaaaa
2012-04-23 09:41
0

Har ingen cocker men berättar om vanlig dag för mig och Lillan?

Stiger upp runt 8-9 tiden. Då släpper jag ut henne på tomten så hon får uträtta sina behov och sedan får hon frukost.
Mitt på dagen går vi en längre runda oftast.
Sedan på eftermiddagen skiljer det sig mycket :)

Och sedan beror det lite på om jag behöver hoppa in och jobba eller inte med :) Då ser dagarna med helt annorlunda ut :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ressu
2012-04-23 10:38
0

Normalt så är det väckning kl.07 och släpper då alla hundarna ut på gården. Efteråt ska de in och ha mat och då de har ätit får de gå ut igen. Då passar jag på att få i mej lite frukost.

Efter det brukar de normalt gå och lägga sej igen någon timme och då passar matte på att åka på jobb. Då jag kommer hem (eller sambon) så ut igen och en massa lek och bus.

Sedan varvas hundarna för motion, endera promenad, sparkstöttning eller promenad lite beroende på väder och vind!

Runt 20-21 på kvällen är det då dags för mat igen och efter det springer flocken och busar på gården. Sedan brukar de gå ut igen strax före vi går och lägger oss.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[Tovab]
2012-04-23 10:56
0

Har tyvär ingen egen cocker, men skulle väldigt gärna vilja skaffa mig en. En vanlig dag när jag tar hand om nån annans hund. Dock tar jag ju iprincip alltid med mig hunden vart jag än går, till stallet, på riturer osv. Blir många timmars motion.

Jag vaknar ganska tidigt, oftast runt 7-8 och då blir det mat och morgonpromenad. Cirkus 1 timme.

Är det helg blir det till stallet. Hunden hänger på, hänger med ut på rituren som brukar vara runt 1-2 timmar. Får springa lös i skogen.

Sen efter ett tag blir det ut i skogen. Spåra och söka. Har jag med en kompis så brukar jag springa iväg, gå omkring och gömma mig och hunden får sen söka. Även springa runt och leka i skogen.

Antingen vara inne eller ute i hundgård.

På kvällen blir det mat och promenad igen. Oftast lite kortare sväng på kanske 30 min. Beroende på vilken tid hunden ska ha mat så tar vi promenad vid den tiden.

Sen sista kvällspromenaden blir runt 10. Brukar vara mellan 9-10 eller 10-11. Brukar även få springa lös och springa/ busa av sig för natten.

På skoldagar är hunden ute i hundgården medans jag är i skolan. Men hänger fortafrande med hästen och får mycket motion varje dag.

[Tovab]
2012-04-23 10:57
0

Självklart anpassar det efter hur energisk hunden är. Men brukar oftast passa väldigt energiska hundar som mer än gärna springer omkring i skogen än att ligga inne. =)

Tess.
2012-04-23 18:27
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En dag med min cocker:

Börjar med att  att vi går ut med liten runda..Vi går hem och jag gör mig iording för jobb..Vi tar en promenad till "dagmatte"..Jag brukar ta en kaffe och sen vidare till jobb..

På eftermiddagen så hämtar jag Roy..Vi går hem lämnar grejer och jag byter om till "hundkläder"..Sen blir det olika från dag till dag..försöker variera t ex

* lyndadsträning (varannan dag ungefär)

*en dag iveckan tävlingslydnadskurs

*statspromenad

*skogpromenad

*någon annan aktivering  tex spåra,  ska börja med uppletande

*eller bara ute och leker

När vi kommer hem blir det lugnt en stund..sen vill pojken ha mat..

Efter det slänger vi oss i soffan och tar kväller :)

Så kan en dag se ut hos oss :)

//Tess och Roy

http://encockersvardag.blogspot.se/