Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettot-tråd-off-topic
Läst 2835 ggr
Ressu
0

Snackistråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I denna tråd tänkte jag att vi kunde diskutera sånt som då inte direkt har med sajten att göra. Det kan handla om allt mellan himmel och jord som t.ex vädret, dagens andra aktiviteter, jobb, skola, saker som göra oss glada eller upprörda eller bara sånt vi vill ventilera!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ressu
0

Vissa dagar borde man helt enkelt inte varken vakna eller stiga upp.

Min natt och morgon: klockan ett inatt skulle valparna ut och väckte mej (okej, bra duktiga valpar). Klockan halv tre skulle Kalle med all makt ligga just där var det redan låg två hundar vilket resulterade i det var matte som flyttade på sej! Klockan halv fem ska valparna ut igen (Okej, det brukar ju räcka med en gång, men duktiga valpar som meddelar ni vill ut). Matte kviknar till såpass att det är svårt att somna om, samt så tuggar Kalle på vad matte antog ett tuggben. Klockan fem spyr Kalle upp bark (jahaa, det var det han tuggade på). Klockan halv sex kommer sambon väckarklocka igång (och jag som just somnat Skrikandes) Kalle får glädjefnatt och hoppar rakt med sina 14 kg på mina revben. AJ. Sambon använder snooze 7 gånger och varje gång väckarklockan kommer igång så får Kalle fnatt och hoppar på mej . Klockan halv sju kommer Neiti underfund med att nu ska hon ha mat (Nej, er mattid är först om två timmar). Matt ger helt upp hoppet om att få sova den sista halvtimmen och stiger upp bara för att trampa på en leksak som någon av hundar hade placerat som en landmina vid sängen, dessutom var det en sådan sort som skväker. Matte hoppar typ 3m upp i luften och håller på att få hjärtattack. För att riktigt förgylla morgonen så tappar jag dessutom surmjölken i golvet och får börja skura upp ca 0,75l med surmjölk och samtidigt hindra 6 hundar från att travla omkring i det.

Visst är det synd om mej Flört

Hoppas ni ala andra har haft en bättre morgon och att ni får en riktigt fin dag!

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Smart Glad

Vaknade av att det är nu 5,3 plusgrader ute, YEY! Glad Lite till snö har försvunnit, en del kvar men går framåt! Längtar till våren och sommaren nu. Glad att det inte har varit mycket snö i vinter, förra året var hemskt! Konstant snö från mitten på november till mitten på mars hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SusannAlg
0

Idag har vi en "Födelsedags-hund" i huset. Vår Cocker Ludde fyller 2 år.

Så här har firats med oxsvans….. hm jodå, det var mumsigt att gnaga på!

Nu ska vi ut i solskenet å njuta.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Ria74
0

#1 Vilken morgon du hade. Förstår att det inte var så roligt när det hände, men det var fanastiskt kul att läsa. Jag log igenkännande flera gånger Skrattande

#3 Grattis till Ludde Glad

Här hemma har vi städat det mesta av dagen, till Bellas stora förtret. Hon avskyr verkligen städning, hon vill ut, ska ha nytt vatten, vara i vägen det mesta av tiden och är allmänt på taskigt humör när man städar.

Nu är det åtminstone klart och vi får ta en liten promenad.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

#3 Grattis till Ludde =)

Igårkväll var det vikingafest och idag har vi tillbringat dagen på ett årsmöte.

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Ätit middag hos mina föräldrar idag, besökt mormor och morfar och lite annat smått och gott :D

Ressu
0

Idag skiner solen och jag hade gärna gått på en längre promenad med hundarna men det ärr ju svinkallt. Kan det bara inte bli vår och sommar nu?

// Ressu
kennel Westtorpets

Ria74
0

#7 Här är det mulet och riktigt kallt idag Tyst längtat till vår och sommar har jag gjort sen i slutet av december Skrattande

Själv jobbar jag dubbeldag idag. Har några timmar ledigt mitt på dagen innan jag ska tillbaka till jobbet igen.

Fridaaaa
0

Varit AF-möte idag. Alltid lika drygt…
Vet itne riktigt vad jag ska hitta på idag:P

Ressu
0

Hejsan alla!

Här har vi det regnigt idag. Hundarna ser ut som stryk då de kommer in men en positiv sak är ju att det smälter snön och då är nästan våren här =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Jobbat nästan hela dagen, trött nu! :)

Ressu
0

Idag bär det av till grannstaden med en väninna för att luncha, shoppa och lite annat skoj =)

Hoppas ni alla har en bra dag!

// Ressu
kennel Westtorpets

Ressu
0

Hoppas alla har en trevlig helg!

Här hade vi planerat en resa till inofficiell utställning, men eftersom jag blev kryckgående så fick jag snällt stanna hemma med benet i högläge =(

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Bara ta det lugntheln är det tänkt. Jobbat nästan hela veckan, och jobb nästan hela veckan i veckan som kommer. Bra med lite pengar:)

Ressu
0

Nu är det söndag och solen skiner! Har lagt sambon att städa huset då jag själv fortfarande får hoppa på kryckor. =(

Imorgon fyller sambon år så då blir det kalas så jag får snart aktivera mej med lite bakning.

Hoppas ni alla har en bra söndag och att ni haft en superfin helg!

// Ressu
kennel Westtorpets

Ria74
0

#15 Stackare som måste hoppa på kryckor Rynkar på näsan krya på dig.

Här är det trädgårdstjänst som gäller. Det eldas gammalt ris för fullt, våren är äntligen på väg känns det som.

Ha en fin söndag alla!

Fridaaaa
0

"bara" 2 plusgrader, men gör inget, hellre det än minusgrader ;)
Ska ut med medryttarhästen, ut med hunden,baka plus städa till marsvinen idag puh.. kommer väl vara död sen hehe

Ressu
1

Idag är måndag igen (hatar måndagar) Men sambon fyller år samt så firar vi vår 4:de förlovningsdag så det gör saken lite lättare!

Nu ska jag iväg till doktorn så han för se på min fot!

Hoppas ni alla får en fin dag och en superbra vecka!

// Ressu
kennel Westtorpets

Ria74
0

#18 Grattis till både din sambo och att ni firar förlovningsdag Glad

Hoppas det inte är något allvarligt med foten.

Själv jobbar jag dubbelt pass alla måndagar och är minst sagt ganska mör när det är kväll.

För övrigt är det jättefint väder här i Skåne, solen skiner även om det är kallt. Jag ska ta med mig Bella och gå en riktig långrunda nu medan jag är hemma.

Fridaaaa
0

Jobbat hela dagen, trött! Jobba heldag imorgon med.
Var hos veterinären igår med svärmors hund.

Ria74
0

Imorse när vi vaknade snöade det för fullt och inte kom det lite heller. Började jobba klockan 06.00 så vår morgonpromenad fick gå ganska fort. Trots det såg hon ut som en snögubbe när vi kom in.

Tack och lov börjar det smälta igen, både jag och Bella längtar till våren nu.

Fridaaaa
0

Snöat lite här med idag men inte så farligt. Lagt sig jättelite men det försvinner nog snart :D

Städat alla 4 burarna inomhus, skönt att få det gjort! Och även dammsugit osv :P
Passa på när det är dåligt väder! :D

Ressu
0

Hej alla! Nu har denna hektiska vecka äntligen börjat lida mot sitt slut.

Kan fortfarande inte gå utan kryckor *morr* så helgen kommer att vara ganska lugn för min del.

Hoppas ni alla har en fin fredag och att ni alla får en bra helg!

Kanske någon har några trevliga planer för helgen?

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Hoppades på lugn helg, men verkar inte bli så!
Extra hund plus extra kaniner & marsvin att mata hos svärmor (hon åkte in på sjukhuset igår), men ikväll ska jag ta det lugnt! Behövs…

Ressu
0

Nu börjar helgen gå mot slutet (igen). Hur kommer det sej att helgerna alltid går i ett nafs, medan vardagarna segar sej fram?

Idag har jag plockat 2 cockrar så mina finger är allt annat än samarbetsvilliga för tillfället!

Hoppas ni alla har haft en fin helg!

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

#25 Ja jag undrar med det. Man har roligare på helgerna? :P

Ressu
0

God morgon alla!

Vaknat till ännu en solig dag, så har små förhoppningar att det nu ska bli vår!

Hoppas ni alla får en fin dag!

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Idag blir det eko och handla lite, sedan låna mormor och morfars bil :)

Ressu
0

Hej alla!

Äntligen är det helg! Var igår och hämtade ut mina nya glasögon och är ännu helt chockerad över hur mycket bättre jag börja se =)

Har ni några roliga helgplaner?

Hoppas ni alla får en fin helg!

// Ressu
kennel Westtorpets

Ria74
0

Dimmigt här i skåne idag. Jag hade tänkt att vårstäda lite i trädgården men det känns inte allt för inspirerande när dimman ligger tjock.

En långpromenad i skogen blir det åtminstone.

Ressu
0

Här har det regnat imårse så det är mindre trevligt med 7 våta hundar i huset. Nu önskar jag verkligen att den sista snön ska smälta bort och det börjar torka upp. Skogen är omöjlig att gå i just nu, skogsvägarna är extremt blöta och leriga så egentligen är det bara urtråkiga asfaltsvägar som går att gå på =( *gnäll, gnäll*

Hoppas ni andra har en bra helg =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Var på marsvinsutställning hela dagen igår och varit iväg stort sett hela dagen idag. Puh trött, och ska iväg imorgon!

Ria74
0

Fått en massa gjort i trädgården i helgen, sambon har fällt ett äppelträd och eldat upp det. Planterat ett nytt äppelträd, tappade mobilen i hålet vi hade grävt till plantan och fyllt med vatten.

Kan säga att mobiler gillar inte att bada. Ett antal timmar senare när jag hade torkat mobilen med hårtorken skedde miraklet. Den fungerar igen Glad

Ikväll har vi ätit våfflor eftersom det är våffeldagen. Jag hade en cockernos tiggande i knäet mest hela tiden.

Ressu
0

En ny vecka har börjat och jag börjar den med en förkylning =( Usch, vad tråkigt.

Hoppas dock ni andra börjat veckan lite bättre.

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Ska till veterinären med medryttarhästen på återbesök. Se om skadan har läkt på bra. Hoppas det!

SusannAlg
0

#33 Hade du låtit mobilen vara kvar kanske det hade vuxit upp ett mobil-träd…. Tungan ute…… tur att den fungerade efteråt!

Är ledig idag men här ska förberedas å packas inför vår resa till Egypten. Vi åker på måndag! Ska bli ljuvligt!! Det kommer att bli mellan 29-31 grader där nästa vecka enligt prognoserna… så inte kommer vi att frysa.

Vår hund ska på "semester" hos min pappa. Då får han lek-kompis hela veckan. Dom har en pappilon. Så han får det nog bra han också.

Ria74
0

#36 Att jag inte tänkte på det Skrattande jo, jag hade enorm tur som fick den att funka igen. Har precis lärt mig hur denna mobilen funkar och är inte så sugen på att byta.

Egypten låter ju helt underbart, så avis man blir. Gäller att inte glömma solbrillorna bara Cool

Idag har jag varit hos tandläkaren och lagat en tand. Det gjorde mer ont i plånboken än i munnen trots att jag inte tog bedövning Flört

Fridaaaa
0

Mycket mycket just nu… Trött men ändå skönt att ha lite att göra just nu. Skönt att det är lugnare om en vecka vid påsk :)

Ressu
0

Nu är det fredag igen! Ska snart iväg på ett litet vaccineringsjobb!

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Härligt med fredag! :=D

Ria74
0

Idag är det den första april, har ni blivit lurade idag?

Fridaaaa
0

#41 Lurade pojkvännen i morse att det stod en älg uppe vid bilarna haha han gick på det ;)

Ressu
0

Nu är det måndag igen. Måste nog hålla med katten Gustav och säga I hate Mondays! Det är alltid sålänge till nästa veckoslut och så har man en massa jobb och tråkigheter på vardagarna!

Men trots detta hoppas jag ni alla får en bra vecka =) Nu är det ju snart påsk också. Får se hur mycket påskhäxor vi får se på lördag =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Kommer vara off idag, kalas plus avlivning av marsvin :(

Ressu
0

Nu börjar man återgå till vardagen efter påsken! Under påsken blev det mest en massa hundtrim och så fira lite i sällskap med familjen. På måndag var vi på hundutställning var jag drog på mej en förkylning, typiskt! (men i slutändan var det värt det Flört)

Hoppas ni andra har haft en fin påsk! Har någon gjort något de vill dela med sej av? Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Gud så seg dag! Regn, regn, regn. inget roligt alls!

Ressu
0

Jippii, äntligen har snön smält (största delen iaf). Men tyvärr är det en väldigt gråmulen dag så det passar bra att vara inne! Har drabbat av värsta förkylningen och det är inte alls roligt. Ska och jobba på den internationella utställningen nu i helgen som ringsekreterare och då vore det ju roligt att inte snörvla och hosta hela tiden! Sedan ska vi ju ställa hundarna på söndag.

Så ni bortges en förkylning helt gratis! Bara att komma och hämta, eventuellt kan jag skicka den på posten också ;)

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
1

Idag skiner solen, yes :=D

Så här glad blev hunden ;)

Ria74
0

#48 Vilken underbar vårbild Skrattande

Bara en dag kvar att jobba innan det blir helg, skönt!

bambiiii
0

Hej allihopa! hur mår ni?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Ressu
0

Hejsan alla!

Idag är det fredagen den 13nde. Så intressant vore ju att höra om ni har haft en otursdag eller turdag eller kanske en helt vanlig dag?

Själv ska jag försöka ta det lugnt ännu idag då jag fortfarande är förkyld =( Ingen som vill ha min förkylning? Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

#51 Än så länge bra. Brukar inte ha otur på fredag den 13e *pepparpeppartaiträ* :)

Ressu
0

Kikar in i all hast före jag ska bege mej mot den Internationella hundutställningen i Vasa. Idag går i jobbets tecken (som ringsekreterare) och imorgon bär det av med 4 cockrar på utställning!

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

#53 Lycka till! Och ha det så trevligt :D

SusannAlg
0

Veckan i Egypten var hur härlig som helst! 29-31 grader i solen och 25 grader i havet!!! Så det var som en dröm. Längtar redan dit igen.

Ludde blev jätteglad när jag kom och hämtade honom. Han lämnade mej inte ett ögonblick…. följde t.o.m med in på toan. Han var kanske orolig att han inte skulle få följa med mej hem igen.

En tråkig insident hade hänt…. min morbrors fru hade blivit irriterad på att Ludde skällde och morrade på henne när hon kom dit på besök så hon tog tag i honom och drog ut honom i hallen för att få tyst på honom…. det ångrar hon nog att hon gjorde. Det slutade med att hon fick åka till sjukhuset….Ludde bet henne och en sena gick av= gipsad arm och sjukskrivning i tre veckor. Men pappa sa att hon fick skylla sej själv när hon ger sej på en okänd hund. (Hon har aldrig träffat vår hund). Å, jag håller nog med min far….. men lite pinsamt iallafall.

Nu jobbar man som vanligt och solbrännan håller på att fjälla av… suck Idag har det snöat, men det lägger sej som tur är inte på backen.

bambiiii
0

53# ah lycka till:))

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#55 Låter härligt hehe :)
Ja hon får skylla sig själv :/ Hade någon gjort så på våran hund (alltså främmande) hade hon med betit tror jag, för att hon hade blivit rädd.

Ressu
0

#55 Är väldigt avis på din resa. Man ska aldrig skola en okänd hund om man inte vet vad man gör! Hoppas det inte blir mera problem iaf.

Sedan får man ju fundera om någon vridit tillbaka tiden? Inatt har det kommit cm snö! Fy sjutton vad less jag blir! Jag vill ha vår NU! Sedan kan ni ju gissa hur cockrarna (4st) ser ut då de kommer in! =(

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

#58 Hoppas inte vi får snö igen. Hade litelite igår men töade bort snabbt, Dock haglade det i flera omgångar

bambiiii
0

58# Oj vad mycket snö han har på sig<33  riktigt söööt!

Ressu
0

Idag är en mycket bättre dag då snön igen är borta. Nu tycker jag dock att det kan hålls på det viset.

#60 Hmmm… =) det kändes inte riktigt sött med 4 som såg ut på dedär viset igår =) Bara att slänga i duschen då de kom in =(

// Ressu
kennel Westtorpets

bambiiii
0

61# Hahhaa ah det förstår jag ;)

bambiiii
0

Fridaaaa
0

Vad tråkigt väder det har varit här heladagen :/

Ria74
0

Ganska tråkigt väder här nere med idag, dimma imorse och sen har det regnat av och till hela dagen.

bambiiii
0

väldigt fint väder här, varmt och soligt:)

Fridaaaa
0

#66 Har ni det?! Inte vi, och det är ju inte så långt emellan :/ Har ni snott all sol? haha

bambiiii
0

67# ah det har vi:) hahaha ja det oxå xD

Fridaaaa
0

#68 Fuskigt ;) Dock brukar det blåsa mer hos er än hos oss så ;)

bambiiii
0

69# haha bildbevis på fb kollaa!!! ;) hihii

Fridaaaa
0

#70 Ska kolla ;)

*kollar*

hittar ingen bild? :)

bambiiii
0

på min startsida;)

Fridaaaa
0

#72 Såg nu, vill med ha sol ;)

bambiiii
0

73# Hahahah livet är orättvisst sen dör man……….mwahhahahahhahaaaaa

HAHAHAHAH skojar bara ! kan viss vara lite onskefull ibland ;) Flört

Fridaaaa
0

#74 Hehe hoppas det blir sol imorgon ;)

Ria74
0

Regn, regn och åter regn idag. En blöt hund i sängen efter promenaden är inte riktigt kul Obestämd

Fridaaaa
0

Regnat hela dagen :( Lillan har knappt velat vara ute, inte jag heller.

Ria74
0

Vi hade besök ikväll och just nu ligger Bella totalt utslagen och sover på hallgolvet. Det tar på krafterna att få besök Flört

Ressu
0

Solsken och hundkurser ikväll. Imorgon bär det av till ett jättestort varuhus (typ Ullared men i Finland) med sambo och svärföräldrar. Får se vad man hittar att slösa pengar på då =)

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Härligt med lördag! Men helgen går fort som vanligt känns det som, suck!

Här är bild på svärmors cocker Bella :D

bambiiii
0

Härligt väder!

Söt hund Frida!

Fridaaaa
0

#81 Tack :)

Superhärligt väder. Ska snart gå ut hade jag tänkt :)

Ressu
0

Godmorgon alla!

Här skiner solen idag och jag ska snart till frissan! Äntligen hemma efter helgens resor!

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Morron

Förlkyld idag med, suck. Men superbra väder så tänker minsann vara ute idag ändå!

Ria74
0

#83 Jag ska också till frissan idag, vi får lägga in bilder sen på hur våra hår blev ;)

Solen skiner från en klarblå himmel, men det är fortfarande ganska kyligt i vinden.

Ha en fin dag alla!

Ressu
0

Äntligen fredag och på agendan står det hundbad, föning och trimning samt 2 dagar med utställning. Ibland undrar jag om alla skruvar i huvudet verkligen är fastskruvade… =) Men nu blir det lite lugnare med utställningarna efter söndag (iaf för cockrarna) Flört

Hoppas ni alla har en fin helg!

// Ressu
kennel Westtorpets

Fridaaaa
0

Sitter och hör massa svordommar ifrån min pojkvän som ser på ishockey :/

bambiiii
0

87#hahahahahah ;) pojkar…

Fridaaaa
0

#88 Haha ja :P Dock vann vi, kanonbra! :D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.