Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 1267 ggr
Ria74
0

Hälsokontroll

Går ni på hälsokontroller med era hundar eller går ni bara dit om det är något problem med hunden?

Fördelar/nackdelar med att göra hälsokontroll? Hur ofta ska man göra det i så fall?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Fridaaaa
0

Vi åker inte till veterinär och gör hälsokoll men kollar öron,tassar, mun osv hemma ofta:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ressu
0

Vi gör hälsokontroll varje gång vi är till veterinären för vaccination. Det brukar ju för det mesta bli en gång per år då vi åker runt mycket på tävlingar så vi tar vaccin mot kennelhosta varje år.

Eftersom jag själv har praktiserat hos veterinär en hel del och varit inhoppare så kollar jag själv oftast genom mina hundar och vid problem så åker vi in till djurkliniken.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Fridaaaa
0

#2 Ja jag har med praktiserat hos veterinär, så vet lite vad man ska kolla efter :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
0

Bella blir kollad varje gång vi är hos veterinären för att få en vaccination. En gång om året oftast, sen har hon haft problem med ständiga öroninflammationer så vi har varit hos vetten lite oftare ibland.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Viccan92
0

Åker bara in vid problem och vaccination. Var hos veten igår och fick iaf beröm för att han såg fin ut dock med lite mycket tandsten. Men jag kollar honom själv minst en gång i veckan. Om nu allergin skulle komma tillbaka så är det lika bra att få reda på det snabbt.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Letfors
0

Samma gäller för mig, kolla när jag är os vet för vaccination eller dylik. Men besöker våran fysiotrput offar kanke en gång varannan månda, brukar märka väldigt tyligt på hundarna när det är lite stela och behöver dit!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se