Värsta frisyren
Hej! Jag har en cocker på 5 år och som jag ibland undrar om hon egentligen är en cocker. Hennes ögon är inte de där typiska "hängande" och när hon inte är nyklippt ser hon inte ut som en renrasig. Vi har ingen stamtavla på henne då vi snabbt fick ta hand om henne av en bekants bekant då denne skulle flytta utomlands. Men enligt dem ska hon vara renrasig. Kan ni avgöra om hon ser bland eller renrasig ut? Och så en fråga till, hur får man hennes huvudfrisyr att ligga platt? Jag brukar behöva klippa håret eftersom det växer så långt att det ramlar ner i ögonen på henne. Bifogar lite bilder till alla kunniga här på sidan. ^^
Detta är Scout!

Hej, och välkommen hit 
Jag tycker hon ser ut som en typisk renrasig cocker och enormt söt är hon också.
Själv har jag en cockertjej på 7 år som mer ser ut som en lurvpelle när hon inte är nyklippt 
För att få håret på huvudet att ligga platt så gäller det att klippa det ganska kort. Det växer fort tycker jag och när det blir lång hänger de precis som du säger ner i ögonen på hunden. När Bella blir långhårig brukar det stå i alla väderstäck på huvudet och hon ser mer ut som en punkare.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Välkommen hit!
Vilken sötnos. Tycker med hon ser ut som en ren cocker :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hej och tack! :D
Okej okej. Då är hon inte ensam om att ha punkfrisyr! Roligt att du andvänder det uttrycket för det är exakt så som vi i vår familj brukar kalla det haha! Ja jag klipper alltid det så att det bli så pass kort. Ser skitroligt ut (men även charmigt) när det är långt igen.
Tack för hjälpen! Då kanske hon är renrasig iallafall! :)
Hej och välkommen hit!
Tycker nog hon ser renrasig ut.
Ang. frisyren brukar det fungera bäst att få punkfrillan att lägga sej om man använder effileringssax istället för rak. Sedan finns det ju möjligheten att ta med rakmaskinen, då tar det betydligt längre innan den växer ut =)
Åh, vilken sötnos! Håller med de andra, hon ser ut som en renrasig cocker. Om du vill och kan ska du plocka pälsen på huvudet, då håller det längre, annars är det effilersaxen som gäller.
Lycka till!
Väälkommen
gud vilken sötis, tycker att det ser ut som en cocker jag oxå! :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Haha de flesta verkar tro att hon är renrasig! Kul! Och tack för alla välkomnanden! :D
Jag brukar använde rakapparaten, har aldrig provat "plockning", hur gör man då?
HÄR finns toppenråd om hur man trimmar en cocker =)
TACK! :D