Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettpälsvård-skötsel
Läst 1236 ggr
Ria74
0

Regniga promenader

Hur gör ni med cockers när det regnar? Har ni regnställ på era hundar när ni går långpromenader?

Jag har själv aldrig något regnställ på Bella, men har börjat fundera på att köpa något när det är blött som värst. Hon blir så otroligt blöt och hon gillar inte att vara våt när hon väl kommer in. Att föna henne är inte ens att tänka på, fönen är superläskig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Rachix
0

Jag har regnställ på BamBam. Har dels en regnoverall och dels ett regntäcke. Båda är från Hurtta. Skulle jag få välja skulle jag alltid ha regnoverallen på, men han är inte så förtjust i den eftersom den prasslar en del. Regntäcket är däremot inga problem.

Sen fönar jag honom när vi kommer in. Han blir väldigt blöt och pälsen suger ju upp varenda droppe vatten. Han har haft problem med eksem av vätan ett par gånger så jag tar det säkra före det osäkra. Som tur är har han inga problem med fönen. Vi har en ganska tyst fön, som tyvärr sjunger på sista versen.

Har precis i dagarna beställt en ny hårfön som jag ser fram emot att få testa. En Parlux 3800 som förhoppningsvis funkar både till matte och hund. Skrattande