Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettkennel-valpar
Läst 2859 ggr
Viccan92
0

Nästa hund

Nu är det mer eller mindre bestämt. Om nu inte något ändras. Nästa hund blir en amris. Var helt säker på att det skulle blir en irlänsk varghund men nej då där tog jag helt fel. Min pojkvän har helt fallit pladask för Tintin. Inte så konstigt egentligen han är ju världens mest charmiga och underbara hund ju Tungan ute. Så för några veckor sedan när han var och hämtade mig efter jobbet så körde vi förbi en mack och utanför sitter en röd, vit amris. Ovanlig färg och karlskrona dessutom. En amris i sån färg vill jag ha sa han.

Så ikväll har han smsat som en galning om olika hundsporter och sånt som han vill prova. Inte bara med Tintin då fattade jag efter en stund. Han ville han till amris. Det har han sagt innan men då verkade det som efter Tintin dött. Jag vill han en hund innan han blir för gammal för att forstra och leka. Men nu har även min pojkvän ändrat uppfattning. Han vet inte om han vågar träna riktigt men funderade på att gå spårkurs. Vet fortfarande inte om han menar  med Tintin eller inte.

Blir nog ingen hund i sommar men Tintin lär iaf inte hinna bli gammal innan det blir en ny hund. Härligt trodde aldrig jag skulle träffa en så hundgalen kille som dessutom gillar Tintin så mycket. Tintin gillar honom dessutom också eller snarare galen i honom är rätt ordet.

Får man vara såhär lycklig egentligen!

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Ria74
0

Så underbart det låter Glad

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Viccan92
0

#1 Ja visst gör det. Har pratat om det idag så ingen hund i sommar men vi ska börja spara så det blir säkerligen nästa sommar. Lite synd egentligen för i sommar så har någon uppfödare lånat hit en otroligt vacker röd/vit hane från ja jag vet inte vilket land riktigt. Men har vi inte råd och tid så har vi inte. Vem vet han kanske är kvar nästa sommar med denna snyggingen. Då kommer vi ha en hund var att träna.

Ressu
0

Låter toppen! Jag är också så lyckligt lottad som har en man som är lika hundtokig som jag. Därför har vi väl 6 hundar också =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Viccan92
0

#3 Haha ja så många blir det aldrig iaf.

Nu har han däremot ändrat sig lite. Pratar om hund när Tintin inte finns länge. Det kan han glömma Tintin ska vara med och uppfostra den nya hunden. Lära honom alla hyss som han kan. Detta eftersom vi pratar om barn med. Han har fått för sig att barn och hund inte funkar ihop. Vet inte vad han fått det ifrån. Jag är liksom uppväxt med hund och det är ju inte fel på mig precis. Han menar om allergi och så. Någon hund allergi har jag inte dock kattallergi. Lindrig sådan dock. Är ju snarare bättre att ha djur när man har barn. Bara man har tid så.

Ria74
0

#4 Jag tycker väl att det närmast kan vara en fördel om barn växer upp med djur. Dom lär sig ta hänsyn till en levande varelse och samtidigt lär dom sig att ta ansvar för något levande.

Men så är jag ju iofs lite partisk, djurtokig som jag är Flört

Min sambo är pälsdjursallergiker och det går väl sådär med både hund och katt. När inte Bella finns mer har vi funderat på att kanske skaffa en mer allergivänlig ras.

Viccan92
0

#5 Jag håller med. Dessutom vill inte jag ha barn än på iaf ett eller två år. Jag känner mig inte redo för det än. Jag vill ut och se världen och bli vuxen. Jag har ju inte flyttat hemifrån än liksom.

Jag känner ju av lite allergi mot vissa hundar. Tintin känner jag inte av alls men så fäller han inte heller. Men hund och barn ihop det blir det iaf. Jag vet hur han ska tas.

Ria74
0

#6 Det låter bra det, stå på dig Glad

Viccan92
0

#7 Jag har ju redan sålt ett gäng av mina älskade kaniner för att vara med honom så han säger ju inte direkt nej om vi har plats och råd. Det blir iaf en kattunge i sommar det är ganska säkert. Då blir det två innekaniner, två? utekaniner, en hund och en katt i en lägenhet och det räcker. Men vi planerar ju att skaffa hus med. Då känner jag att vi nog behöver ha en bättre hund som liksom skäller om någon kommer.

Viccan92
0

Nej då någon amris blir det nog inte men en eng cocker en orange roan om jag nu tänker rätt eller finns det en färg som heter röd och vit. Vet inte. Fortfarande lite osäkert. Jag försöker avstyra hela amris söket för jag vill ha en hund att ställa ut med ju. Vi har pratat om mellan schnauzer och engelsk springer spaniel. Men vi får se hur det blir. Var helt överlycklig innan idag när han sa att han gick med på en cocker men han kändes gladare när jag nämnde schnauzer. Han sa att det inte va något när jag frågade. Men jag ska ta upp det med honom imorgon igen. Jag hoppas på en cocker iaf. Då efter Manacas Walk on The Wild side. Tror iaf att det var så han hette.

Ria74
0

#9 Det finns ju en hel massa olika raser man kan titta på när man väl bestämmer sig för att skaffa en hund till Glad

Oftast är det en individ man faller för när man ska skaffa valp och då spelar inte rasen så stor roll.

Viccan92
0

#10 Jo är ju det. Men jag har liksom lite svårt att hitta ändå. Nu är vi inne på amris igen. Det märks liksom på min fästman om han gillar rasen eller inte även om han inte vet det själv. Eng cocker var han inte så glad. Men amris och schnauzer går jättebra. Men amris har jag jättesvårt att hitta uppfödare. Uppfödare finns såklart men dem jag har haft kontakt med har inte varit så trevliga.

Rachix
0

Jag är ju cocker-såld så för mig är det ett ganska självklart val, men om jag inte fick välja cocker igen, skulle det nog bli en springer spaniel eller en jakcocker (det är ju inte en vanlig engelsk cocker… Obestämd ). Lycka till med valet av hund! Så roligt och spännande att få planera ett valpköp. Hoppas att ni enas om något så att ni båda blir nöjda.

Viccan92
0

#12 Blir nog en amris ändå. Jag hade en infall för någon dag sedan då jag hemskt gärna ville ställa ut igen. Vore roligt nu med men ja jag får väl ta det när vi skaffar vår irlänska varghund om jag vet inte hur många år.

Men det lär nog bli en import från danmark faktiskt. Visst det behöver kollas upp lite mer men tror det blir det.