Glupska cockrar
Kunde inte hitta någon sådan här tråd.
Tänkte att det kunde vara kul att höra vad era cocker spanlar brukar sno att äta :) jag har själv en väldigt hungrig vovve som jämt är på jakt efter någonting ätbart.
Vi var så stålta över vår lilla Bazze när han var valp. Han stal aldrig någonting. Men så en dag stal han en macka från bordet, sedan var det kört. Numera måste vi ställa möbler framför kylskåpet eftersom han har hittat pedalen som öppnar dörren.
Som liten stal han en nybakad rulltårta. Inte smidigt alls. Efter några minuter låg han på sidan och gnällde. Så han fick smaka en sked salt. Han spydde upp det mesta men mer salt äter han inte. (ja jag vet att salt inte alls är bra, men det fick jag veta först efter att veterinären sagt att det var OK.)
Sedan lämnade vi honom i köket ensam med en nybakad äppelpaj. Den pajformen finns inte längre. Han fick i sig en hel del bitar av formen. Till det fick han en burk sparris för att dess trådar skulle linda in de vassa kanterna. Men vi insåg väl sedan att det var dumt. Han såg nog detta som en belöning. För nu vet han att om han äter någonting förbjudet så "belönas" han med en burk sparris så när han t.ex. ätit någonting inlindat i folie så sätter han sig och stirrar upp mot skåpet vi har sparris i och slickar sig runt munnen.
Självklart kan vi inte ha kattens matplats på golvet utan kisen får sitta på diskbänken. Men med en stol kommer vovven långt. Numera får katten bara mat i plast skålar för Bazze han slurpade i sig några rejäla bitar keramik. När jag stoppade fingrarna i munnen på honom så bet han till och jag fick ett charmigt ärr på fingret :) Men det är strunt samma, jag är bara glad att jag fick ut den där enorma biten. Hade han svalt den hade det gått illa!
Bakar vi bullar så försvinner minst tre stycken ner i den där hungriga magen. Hur vet jag inte för vi placerar dem alltid utom räckhåll för hungriga vovvar!
har man varit o handlat och inte tömt hela kassen så kan man räkna med att vovven käkat upp ett halvt paket socker, kaffe, vaniljsocker, gurkor, morötter, konserver, kött, Godis! m.m
Två gånger har han kommit åt marabous premium choklad med 70% kakao. Halva kakor! Ena gången spydde han ner mammas säng. Men han klarade sig fint ur det båda gångerna. Något som är säkert är att han inte lärt sig av sitt misstag!!
Han snor minst en macka om dagen, trots att vi vaktar dem! Den där tungan är LÅNG! Och snabb.
Hm.. låstan kan göras LÅÅNG!
Så låt höra, vad har era glupska vovvar fått i sig?
http://pillasddv.weebly.com/
Wesslan är duktig - han snor inget i matväg!
Ingen av mina hundar (Wesslan jaktcocker och Diesel storpudel) är s.k. mattjuvar. Kanske för att de aldrig fått lära sig eller aldrig fått chansen att sno något.
Därmed inte sagt att vi med flit lämnar allt möjligt framme men… vi behöver aldrig vara oroliga över att de får för sig att sno något.
Jag råfodrar/barfar mina hundar och har därmed rått kött och ben framme på diskbänken (för att bli lite mer rumsvarmt innan det serveras) - det får vara ifred. Vovvarna verkar veta att det är deras mat och att de kommer få mat så småningom.
//Lena
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Bella kan stjäla en macka om hon kommer åt. Men då ska det vara något gott pålägg på den, hon är en kräsen mattjuv 
Kakor älskar hon däremot, håller man en halväten kaka i handen och hon kommer förbi så försvinner den. När vi har gäster får man påpeka lite fint att dom inte håller sina kakor för långt ner 
Choklad däremot rör hon inte alls, inte heller strösocker eller andra ingredienser.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Bazze har också blivit lite kräsen när det gäller mackor, han tuggar gärna i sig en macka utan någonting på alls, men han väntar gärna lite längre tills leverpastejen kommit på ;)
http://pillasddv.weebly.com/
Ja idag försökte Tintin ta en bulle. Sen ibland blir det någon macka när man vänter ryggen åt. Min lillebror har jag varit dum nog att lämna saker på vårat vardagsrumsbord så där har mycket försvunnit. Men jag hinner för det mesta märka och då räcker det med att harkla sig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Här smaskas det kattmat mest. På något vis lyckas han ta ner skålen från diskbänken - vet inte hur, för han är ju inte lång nog. Så det kan tänkas att det är ett samarbete med de andra vovvarna.
Annars är de ganska bra på att inte stjäla mat. Det har hänt någon enstaka gång. När Molly var liten snodde hon och Lizzy en halvtinad kyckling från diskbänken, men jag fick fatt i dom rätt snabbt så halva var kvar.
Vår förra hund var dock hopplös. Han gjorde alla klassiska grejer. Snodde köttet från grillen, åt upp styvsonens födelsedagstårta, två formar med inlagd strömming, mackor, kattmat och hälften av julgodiset som matte ägnat en hel pysselkväll åt m.m.
Han visste att han inte fick, men kunde inte låta bli. Vid ett tillfälle hade jag en väninna på fika. Jag la upp kanelbullar på varsitt fat och i ett obevakat ögonblick tog han hennes bulle. Han höll en oändligt försiktigt och tittade på henne med bedjande ögon. Hon kunde utan problem ta ut bullen ur munnen på honom och det fanns inte ett märke på den… självklart delade hon sin bulle med honom. Vovven var en retriever-mix, och helt ärligt kan jag säga att hade det varit vår cocker hade varken bulle eller fat funnits kvar.