Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikett: beteende
Läst 1209 ggr
Ria74
0

Skäller vid besök?

Skäller era cockrar när det ringer på dörren? Vill ni att era hundar ska ge skall när det kommer någon?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ria74
0

Bella är dålig på att ge skall när det kommer någon. Mycket beror nog på att hon faktiskt hör lite illa efter många öroninflammationer.

Jag kan sakna lite att ha en mer "vaktig" hund. Hade en blandras innan som verkligen vaktade och gav skall så fort någon körde in på gården.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Viccan92
0

Är inte alltid Tintin märker något fören dem är inne i huset. Jag vill ha någon som säger till när det kommer någon. Känns ju lite osäkert.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Rachix
0

Jo här skälls det en hel del, både när det knackar på dörren eller en bil kör in på uppfarten. Vi har jobbat en del på att hundarna ska sitta i köket när det kommer gäster och att de inte får hälsa förrän jag säger varsegod. Det kan lätt bli liiite för mycket för de flesta att tre hundar överfaller dem när de kommer in genom dörren. Obestämd

Jag vill ju att de ger skall och varnar, men sen får de gärna vara tysta när jag "uppmärksammat" situationen. För det mesta funkar det bra.

bambiiii
0

Mina grannars hundar skäller en hel del

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Ressu
0

Våra ger skall då det kommer någon. Det har de tillåtelse till, men de ska tystna då de blir åtsagda. Jag tycker det är en säkerhet att ha hundarna som alarmerar då någon kommer, i dagens samhälle med alla inbrott och dyl. så kan man nog inte vara nog så säker =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus