Cocker spaniel iFokus

Cocker spaniel

Etikettbeteende
Läst 1095 ggr
[Uggladyrkaren]
0

Min cocker blev attackerad.

Min hund ( 5 årig cocker) blev igår attackerad av en schäferblandning, såkallad "vakthund", som sprang lös på tomten som vi besökte. Denne högg tag i Scout och försökte brutalt skaka henne, bita henne och döda henne som en hundleksak. Medans Scout skrek sönder sig och försökte göra sig så liten så möjligt försöker man chockerat avbryta fajten genom att dra bort henne (som tur var var kopplad) och trycka bort den andra hunden som bara verkar vilja förbättra sitt grepp om henne. Till slut reagerar ägaren och drar bort den stora hunden och jag bär bort en vilt skrikandes Scout tillbaka till bilen. Det uppstod inga skador såvitt vi kan se även om hon antagligen är öm i kroppen efter slagsmålet. Eftersom det är mina föräldrars bekanta kan jag inte göra någon anmälan och eftersom jag vet att detta bara skulle leda till att hunden blir avlivad och inte rehabiliterad. Vi ska aldrig mera utsätta Scout för denna hunden och fick jag bestämma skulle detta självklart anmälas eftersom det inte är första gången den gett sig på hundar. Känslorna är lite all over the place minst sagt men anledningen till att jag skriver här är för att jag behöver tips om hur jag nu ska bete mig gentemot Scout när det gäller andra hundar. Just nu verkar hon "normal" och inte särskilt uppskärrad eller så utan ganska vanlig om man bortser från att hon är en gnutta mer tillbakadragen och trött. Vi har två grannar som har en stor labrador och en annan stor hund som Scout är van vid och känner och alltid har gått väl ihop med. Jag har inte lyckats träffa någon hund på denna dagens promenad så jag vet inte hur hon kommer reagera vid nästa hundmöte. Om hon väljer att vara aggressiv hur ska jag bemöta detta?

Ria74
0

Vilken tråkig händelse. Har tyvärr själv varit med om en liknande så jag vet hur det är.

Man blir först rädd och arg, och efteråt tänker man på vad som kunde ha hänt Rynkar på näsan

När detta hände för min del så ringde jag en bekant som har en snäll hund av modell större och bad honom komma med den så vi kunde gå ut och gå med våra hundar bara för att visa Bella att alla hundar inte är farliga.

I början var hon enormt rädd när hon träffade den andra hunden och skällde på honom, pep och skrek varje gång han kom i närheten, försökte nipa honom i baken när han vände ryggen till och visade helt enkelt att hon var rädd för honom.

Vi valde att ignorera beteendet eftersom den andra hunden tydligt visade Bella att han inte brydde sig. Efter ett tag gick det bättre och innan promenaden var slut hade hon vant sig.

Jag hoppas det löser sig för er och att Scout inte får några men av händelsen. Berätta gärna hur det går för er.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Ressu
0

Men fy då så hemskt!

Du fick mycket bra tips av Ria74 med att låta Scout träffa stabil, lugna och snälla hundar så att Scout inte tror att alla hundar är av samma kaliber som den som attackerade.

Hoppas det går bra för er! Meddela gärna hur allt utvecklas!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

bambiiii
0

Gud vad hemskt :(

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3