Tips på bra fön?
Så här års när det är baddags svär jag alltid ve och förbannelse över tiden det tar att torka hundpälsar.
Använder min egen fön, så det är väl inte de bästa förutsättningarna, men varje gång jag googlar efter hundfön så håller mitt småländska hjärta på att stanna av prischocken. Det är ju så dyrt! Visst finns det för ca 800 - men är de bra då?
Jaja, snart är det väl läge att lägga lite pengar på riktiga saker istället för att dutta med hårfönen. Med tre hundar kan det ju vara en bra investering.
Så då undrar jag - vad har ni för grejer? Använder ni era egna fönar eller har ni proffsgrejer?
Här använder vi nog våra egna fönar. Vi har egentligen 2, en större och en mindre, men med 4 som ska tvättas samtidigt inför utställningar så behövs väl det =)

Svarar på min egen fråga nu :) Har köpt en ny fön och är supernöjd. Letade på nätet efter billigaste pris, men den var fortfarande dyr - 956 kronor gav jag för den. Den har ljuddämpare, tre värmelägen, två hastigheter och kallknapp. Heter Parlux 3800 och har ett bra blås.
Rekommenderar den till alla som vill ha en fön som funkar både till hunden och till det egna håret.